اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از انقلاب صورت گرفت

احداث و بهره‌برداری 142 سد در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای ۱۴۲سد بزرگ و کوچک، برخورداری بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از آب سالم و بهداشتی از دستاوردهای بزرگ انقلاب در عرصه مدیریت منابع آب استان است.

احداث و بهره‌برداری 142 سد در آذربایجان‌شرقی

احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: امروزه جایگاه آب به‌عنوان یکی از محورهای اساسی توسعه بر هیچ فردی پوشیده نیست.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا به‌علت افزایش جمعیت، زمینه ایجاد بحران‌های جدی در خصوص تأمین آب مورد نیاز در شرب، صنعت و به‌ویژه در کشاورزی فراهم شده است.

بیگی اضافه کرد: در این میان اهتمام جدی مردم به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی و مصرف‌کنندگان آب، چه در بخش صنعت، چه در بخش شرب و چه در بخش کشاورزی که بالغ بر 90 درصد آب تولیدی را مصرف می‌کند از همیشه ضروری‌تر است.

وی گفت: تغییرات اقلیمی، نبود تناسب زمانی و مکانی بارش‌ها، پایین بودن میانگین سرانه آب در استان نسبت به سرانه کشوری، رشد روزافزون مصارف آب بالاخص برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی و افزایش دشت‌های ممنوعه، پشت سر گذاشتن خشکسالی‌های سخت و عدم رعایت الگوی مصرفی صحیح، چالش‌هایی است که گذر از آنها عزم راسخ مردم شریف خطه آذربایجان‌شرقی را همانند تمام برهه‌های حساس و تاریخ‌ساز می‌طلبد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اجرای بیش از 142 سد بزرگ و کوچک، برخورداری بیش از 99 درصد جمعیت شهری و 95 درصد جمعیت روستایی استان از آب سالم و بهداشتی از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه مدیریت منابع آب استان است که نشانگر تدبیر کارگزاران و مشارکت اقشار مختلف مردم در مصرف بهینه از منابع آب و تبلور شعار "ما می‌توانیم"، است.

وی افزود: آنچه مسلم است، توجه ضروری به اهمیت و  مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی است که در این فرآیند از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان‌ها و نهادهای دولتی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنیم تا شاهد بهره‌برداری پایدار از منابع آبی استان باشیم.

بیگی از مردم استان آذربایجان‌شرقی خواست همچون همیشه یاری بی‌شائبه و صمیمانه خود را از متولیان امر دریغ نکرده و رعایت الگوی صحیح مصرف آب را در ردیف سایر افتخارات این استان قرار دهند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول