اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح:

دفاع مقدس باید کالبد شکافی شود

خبرگزاری فارس: مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: لحظه به لحظه هشت سال دفاع مقدس سرشار از حماسه‌ها، رشادت‌ها و حوادثی است که باید هر یک از آنها را به دقت کالبد شکافی کرد.

دفاع مقدس باید کالبد شکافی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حسن رستگارپناه جمعه شب در گردهمایی بزرگ رزمندگان شهرستان کاشان در حسینیه شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان اظهار داشت: جنگ ما هر لحظه آن گنجی بود که برای دستیابی به آن سال‌ها باید کار شود و هر آنچه که کار در این زمینه انجام شود باز جای کار دارد.

این مسئول عنوان کرد: گذر زمان آنگونه به ما حکم می‌کند تا از لحظه لحظه هشت سال دفاع مقدس به راحتی عبور نکرده و آن را  تحلیل و کالبد شکافی کنیم. 

معاون هماهنگ کننده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در ادامه شتاب عبور انقلاب اسلامی از موانع، سدها و مشکلاتی که از یک روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 به وجود آمد را یادآور شد و گفت: زمانی که 22 بهمن 57 انقلاب اسلامی پیروز شد هنوز جابه‌جا نشده عملیات سخت توسط دشمنان داخلی، بازماندگان رژیم طاغوت و همچنین وابستگان تربیت یافته فرهنگ شرق و غرب به همراه مزدوران چماق به دست علیه انقلاب شکل گرفت.

وی افزود: از یک روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان وابسته به رژیم طاغوتی به روی مردم سلاح کشیدند و حادثه‌های کردستان، ترکمن صحرا، آمل، انفجار لوله‌های نفت در جنوب، خلق عرب، خلق مسلمان آذربایجان و سایر توطئه‌ها را به وجود آوردند و این حوادثی بود که یکی بعد از دیگری به سرعت انجام شد و امام راحل با اعتماد به نفس کامل و توکل به خدا همه این حوادث را مانند کف روی آب پشت سر گذاشت و پایه‌های نظام را استحکام بخشید.

رستگارپناه انتخابات تعیین جمهوری اسلامی و رأی مردم به نظام اسلامی را در تاریخ بشریت بی‌نظیر خواند و گفت: در این انتخابات 98  درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و این انتخابات بی‌سابقه‌ای بود که نمونه آن در هیچ‌کدام از نظام‌های مارکسیستی و لیبرالیستی وجود نداشت بطوری که تحمل چنین پیروزی برای دشمن سخت و دشوار بود.

وی افزود: دشمن شکست خورده بعد از تعیین جمهوری اسلامی به عنوان نوع حکومت ایران به دنبال رخنه و نفوذ در قانون اساسی، مجلس و دولت بود تا تفکر لیبرالیستی را در کشور توسعه داده و راه نفوذ خود را باز کند، اما با هوشیاری امام، نظام همه این حوادث را پشت سر می‌گذارد.

رستگارپناه با اشاره به هشدار به دولت بنی‌صدر مبنی بر اینکه غرور را از گلوی خود خارج سازد و در میان مردم و با مردم باشد ابراز داشت: اما او برخلاف مسیر حرکت انقلاب پیش رفته و سرنگون می‌شود و چون دشمن نمی‌تواند تحمل کند اقدامات ترویستی خود را شدت می‌بخشد و همزمان اقدامات ترویستی حزب جمهوری اسلامی را پیاده می‌‌سازد؛ اما بروز این حوادث تأثیری در روند حرکتی انقلاب ندارد.

به گفته وی، دشمن وقتی از همه جا شکست خورده می‌شود دشمن سرسپرده‌ای مانند صدام را وارد عرصه می‌کند و هجوم سراسری به مرزهای ایران به بهانه‌های واهی با قصد سرنگونی نظام اسلامی و نیز تصرف مناطق نفت‌خیز جمهوری اسلامی برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی را انجام می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم که پشتوانه اصلی انقلاب هستند بیشترین مشارکت و دفاع از انقلاب خود را در جنگ تحمیلی به عرصه ظهور می‌رسانند و اثبات می‌کنند که مردمی از جنس مردم کوفه و دوران امیرمؤمنان نیستند.

رستگارپناه افزود: در این هنگام دشمن، جنگ را به گونه‌ای می‌خواهد مدیریت کند که ما را بازنده جنگ نماید، اما صدام و همه حامیان او مجبور به اعتراف شکست شده و آمریکا که تاب تحمل این حوادث و پیروزی‌های اسلام را ندارد مجبور به وارد شدن در عرصه نظامی، اقتصادی و مدیریت بر منابع نفتی شده و ایران را محاصره اقتصادی می‌کند تا جمهوری اسلامی را تسلیم کند؛ اما انقلاب با سرعت در حال عبور است و جنگ با پیروزی رزمندگان اسلام به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: در مقطعی پس از جنگ، افراد کج‌اندیش در انقلاب نفوذ می‌کنند و شتاب انقلاب را می‌گیرند، اما باز انقلاب به راه خود ادامه می‌دهد و به دنبال عدالت اجتماعی و رفع معضلات و مشکلات می‌رود.

به گفته این مسئول، آمریکا که بار دیگر در برابر جمهوری اسلامی شکست خورده این بار در حوزه سیاسی، افراد کج‌فهم و انحراف فکری را وارد دولت می‌کند و در آن دوران بیشترین اهانت‌ها متوجه انقلاب می‌شود.

مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح ابراز داشت: زعامت انقلاب به دست رهبر حکیمی افتاده که همه توطئه‌های داخلی و خارجی را پشت سر می‌گذارد و انقلاب 33 ساله می‌شود و هر روز صلابت، عزت و عظمت آن بیشتر می‌شود.

رستگارپناه تصریح کرد: بیش از 30 سال دشمن با همه ابزار تبلیغاتی خود برای بی‌ارزش کردن ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کند ولی آن وعده به حق امام، نطفه‌های بسیج مستضعفان در گوشه و کنار جهان شکل می‌گیرد و یکی از آن نطفه‌های خلف انقلاب حزب‌الله لبنان است و امروز سید حسن نصرالله به میدان آمده و به طور رسمی اعلام می‌کند رژیم صهیونیستی باید سر جایش بنشیند و چنانچه قصد تعرض به لبنان و یا ایران را دارد اسرائیل را با خاک یکسان می‌کنیم.

وی ادامه داد: جنگ 22 و 33 روزه فلسطین برای اسلام عزت شد و همه اعلام کردند عزتی که مردم لبنان و فلسطین به دست آوردند نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است.

این مسئول یادآور شد: به دنبال این حوادث بیداری اسلامی شکل گرفت و مرتجعین و شاهان منطقه یکی بعد از دیگری سرنگون می‌شوند در اینجاست که همه مستکبران مستأصل شده که این جریان چه جریانی است و چگونه باید آن را خنثی کرد.

رستگارپناه با بیان اینکه مردم مسلمان کشورهای مختلف با حرکت بیداری خود لرزه بر حاکمان داخلی خود انداخته‌اند افزود: اراده خداوند متعال اینگونه محقق شده که باید اسلام روز به روز عزیزتر شود و عزت این اسلام به تبع بیداری اسلامی است.

به گفته وی شرایط جدید در جهان تغییر کرده است و امروز شرایطی به وجود آمده که تمدن اسلامی و بنای جدید اسلامی و به تعبیر مقام معظم رهبری هندسه سیاسی جهان در اختیار مسلمانان است و در این هندسه مردم ایران نقش تعیین کننده‌ای دارند و باید با مراقیت و دقت کامل به پیش بروند.

رستگارپناه در ادامه نتایج ظاهری و پنهان اجلاس تهران را برای نظام جمهوری اسلامی حائز اهمیت دانست و گفت: وضعیت ظاهری اجلاس و همچنین نتایج حاشیه‌‌ای آن بیانگر روی دادن حوادث و اتفاقات دیگری است که هر کدام از آنها برای ما درسی است که باید به آن توجه کنیم.

وی تصریح کرد: اولین نتیجه در حاشیه این همایش مسیری را برای ملت‌های مسلمان گشود که می‌توانیم بدون این همه هیاهو و بازی‌های بین‌المللی رایج در دنیا خودباور شویم و با استقلال به دنبال حق خود برویم.

مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تأثیرگذاری اراده مردم برای حل مشکلات میان ملت‌ها و دولت‌های منطقه بدون دخالت بیگانگان را یکی دیگر از دستاوردهای این اجلاس ذکر و عنوان کرد: ملت‌ها متوجه شدند می‌توانند در شرایطی حرف بزنند که بازیگری سیاست‌گذاران جهانی همانند انگلستان خبیث و آمریکای جنایتکار در میان نباشد.

به گفته وی، انتقال پیام منطقی، حکیمانه و اندیشمندانه بر اساس حکمت، عقل و اندیشه با مردم جهان توسط مقام معظم رهبری از دیگر نتایج اجلاس غیرمتعهدها محسوب می‌شود.

رستگارپناه یادآور شد: به لطف خدا در اجلاس تهران جایگاه رهبری ایران بیش از پیش به جهانیان عرضه شد و شخصیت بزرگ ایشان به عنوان یک رهبر نه تنها در میان مسلمانان بلکه در سایر ملت‌های آزاده جهان به اثبات رسید. 

این مسئول یکی دیگر از دستاوردهای ارزشمند اجلاس را موضوع دفاع از حق و حقوق ملت‌ها از جمله حق هسته‌ای ملت ایران دانست و گفت: ثابت کردیم برای گرفتن حق خود می‌توانیم بدون اتکا به قدرت‌های بزرگ به پیش برویم.

به گفته وی در این اجلاس اعتماد کشورها به خودشان بیشتر شد و چهره زشت مرتجعین منطقه از جمله عربستان خبیث که بیشترین ظلم را در ادوار تاریخ به جهان اسلام اعم از شیعه و سنی روا داشته برای مسلمانان جهان به نمایش گذاشت.

مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بر اثر این اجلاس خانه عنکبوتی رژیم صهیونیستی سست‌تر شد بیان داشت: حتی اگر این خانه را بر پایه استحکامات نظامی و ابزار نظامی برپا شده باشد، اما بر اثر اراده مردم مسلمان این خانه سسست‌تر شده و در حال فروریختن و نابودی است.

رستگارپناه همچنین اهانت به پیامبر اسلام(ص) را نشانه ضعف دشمنان اسلام دانست و گفت: امروز دشمنان قسم خورده اسلام به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا می‌پندارند هنوز 30 سال قبل است.

وی افزود: نتیجه این اقدامات هتاکانه و اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) موجب می‌شود تا سفیر آمریکا در لیبی با چهار نفر دیگر در این کشور کشته شده و سفارت‌خانه‌های آنها تعطیل شود.

به گفته این مسئول، تا دیروز آمریکا به ایران اعتراض می‌کرد چرا به پرچم ما اهانت می‌کنید، اما امروز آتش کشیدن پرچم آمریکا در همه کشورها تبدیل به فرهنگ شده است.

رستگارپناه عنوان کرد: امروز در جهان یکی وزنه‌هایی که باید روی آن حساب کنند اسلام است چیزی که پیش از این ارزشی برایش قائل نبودند.

وی، این عزت را حاصل مقاومت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: عزت امروز اسلام و جمهوری اسلامی بر اثر پایداری، هوشمندی، حضور در صحنه و اتحاد مردم مسلمان ما در 33 سال گذشته است.

مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه، امروز ایران به عنوان یک قدرت و انقلاب اسلامی به عنوان یک موجود زنده و پویا و رو به رشد مطرح است بیان داشت: امروز قدرت فرهنگی ما افزایش یافته و تأثیر نفوذ کلام و رفتار ما در جهان اثرگذار شده است.

به گفته این مسئول، شرایط اجتماعی جمهوری اسلامی به لحاظ اداره حکومت دینی تحت عنوان مردم‌سالاری دینی مورد قبول فرهنگ‌ها و اندیشمندان جهان قرار گرفته است.

رستگارپناه اضافه کرد: قدرت و توان نظامی جمهوری اسلامی برای دفاع از خود هر سال نسبت سال قبل بیشتر شده است.

مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین شرایط امروز جهان را پیچیده دانست و عنوان کرد: شرایط امروز جهان به گونه‌ای است که باید ما از این پیچ تغییر و تحول جهان عبور کنیم و عبور از این پیچ هوشمندی بیشتر ملت ایران را می‌طلبد.

به گفته وی، عبور از این پیچ نیاز به اعتماد و ایمان قوی‌تر و همچنین نیازمند اتحاد بیشتر و توجه به اطاعت از ولی امر زمان(عج) است.

رستگارپناه متذکر شد: ندای اسلام‌خواهی ما در سراسر دنیا باید ادامه یابد و برای حفظ این حرکت انقلاب اسلامی نیازمند تداوم راه امام و مقام معظم رهبری هستیم.

مشاور امنیتی ستاد کل نیروهای مسلح، حفظ و پافشاری بر اصول و ارزش‌های انقلابی را مهمترین مسئله حال حاضر دانست و تأکید کرد: 33 سال است از ارزش‌ها و اصول خود کوتاه نیامده‌ایم و امروز نیز باید از ارزش‌ها و اصول خود در برابر توطئه‌های دشمن محافظت کنیم.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول