اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

رزمندگان دفاع مقدس حسرت یک وجب خاک ایران را بر دل دشمنان گذاشتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری گفت: رزمندگان ما از بدن‌های خود سدی برای دشمن ساختند و در خط مقدم به شهادت رسیدند و حسرت یک وجب خاک میهن اسلامی ایران را به دل دشمنان گذاشتند.

رزمندگان دفاع مقدس حسرت یک وجب خاک ایران را بر دل دشمنان گذاشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ری اظهار داشت: دانش‌آموزان باید بدانند که این موقعیت به این آسانی بدست نیامده و آنها در فضایی به تحصیل علم مشغول هستند که برای امنیت جامعه اسلامی 200 هزار شهید داده‌ایم که نیمی از آنها در سن 15 تا 30 سال یعنی در دوران جوانی بوده‌اند.

امام جمعه شهرری با یادآوری روزهای آغازین جنگ تحمیلی گفت: صدام ملعون در بغداد مصاحبه خود را نیمه تمام گذاشت و گفت سه روز دیگر ادامه مصاحبه را در تهران انجام خواهم داد.

وی با بیان ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، افزود: رزمندگان ما از بدن‌های خود سدی برای دشمن ساختند و در خط مقدم به شهادت رسیدند و حسرت یک وجب خاک میهن اسلامی ایران را به دل دشمنان گذاشتند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی عزت ایران اسلامی و بیداری روز افزون مسلمانان در منطقه را مدیون مقاومت شهیدان و فداکاری جانبازان دانست و عنوان کرد: تا هنگامی که فرهنگ ایثار و شهادت در سرزمین ما موج می‌زند ما در دنیا عزیز هستیم و تا زمانی که یاد و خاطر شهیدان ما در دل‌ها باشد، پیروزی از آن ما خواهد بود.

امام جمعه شهرستان ری در ادامه با محکوم کردن اقدام موهن عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص)، تصریح کرد: چنین اعمالی از خشم دشمنان اسلامی از بیداری اسلامی در منطقه و دنیا نشات می‌گیرد و امروز شاهد هستیم که دولت‌های فرانسه و آمریکا در اثر خشم مسلمانان برخی از سفارتخانه‌های خود در کشورهای اسلامی و غیراسلامی را تعطیل کرده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه روز اول مهر آغاز تحصیل و بهار دانش است، خطاب به مسئولان مراکز آموزشی، گفت: نباید عذر بیاورید که طبق دستورالعمل کار می‌کنیم چرا که شیوه اجرا را به عهده شما سپرده‌اند و باید فضا و محیط کسب علم و دانش را به گونه‌ای فراهم کنید که خروجی آن دانش‌آموزانی باشند که بندگی خدا را انجام دهند و حجاب و عفاف در این مراکز جزو اولویت‌ها باشد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه پرورش انسان‌ها مقدم است بر آموزش آنها، بیان کرد: مدیران باید تمام کارهای معلمان و دانش‌آموزان را رصد کنند و دانش‌آموزانی که اخلاق و معنویت را رعایت می‌کنند، باید مورد تشویق قرار گیرند.

امام جمعه شهرستان ری همچنین وظیفه معلمی را وظیفه‌ای خطیر برشمرد و اظهار داشت: امروز خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمن در مدارس است و معلمان وظیفه دارند تمام حرکات دانش‌آموزان را زیر نظر داشته باشند و اگر ضعفی را مشاهده می‌کنند، از راه نصیحت و موعظه آنها را هدایت کنند.

وی همچنین ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان را از دیگر وظایف معلمان برشمرد و یادآور شد: امروز مدرک‌گرایی به عنوان یک آفت در جامعه اسلامی ایران شده و متاسفانه می‌بینیم که گاهی در قبال پرداخت مبلغی مدرک تحصیلی و یا نمره داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی با اشاره به آغاز هفته حج، ابراز داشت: امروز حج ابراهیمی که همان برائت از مشرکان و در راس آنها رژیم صهیونیستی و آمریکا است، از برکت انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: تذکر من به حجاج بیت‌الله الحرام این است که شما از سرزمین ایران اسلامی سفر می‌کنید و شما از شیعیان امام جعفر صادق (ع) هستید و باید شأن و آبروی ایران اسلامی و رئیس مذهب خود را حفظ کنید.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول