اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

مرور مستمر دفاع مقدس هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان، دفاع مقدس را گنجینه ارزشمندی دانست که مرور مستمر آن هیچ‌وقت حالت تکراری نداشته و بازخوانی آن با توجه به نکات ریز و درشتی که در درون آن نهفته است می‌تواند باعث هدایت انسان شود.

مرور مستمر دفاع مقدس هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، هفته دفاع مقدس را به تمام نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان، رزمندگان، ایثارگران، حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس و فرماندهی کل قوا تبریک گفت.

 امام جمعه مهربان دفاع مقدس را گنجینه ارزشمندی دانست که مرور مستمر آن هیچ‌وقت حالت تکراری ندارد و بازخوانی آن با توجه به نقاط ریز و درشتی که در درون آن نهفته است می‌تواند باعث هدایت انسان شود.

جلیلی، به برکات و ثمرات هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: انتشار شکوه و عظمت اسلام ناب محمدی (ص) یکی از ثمرات و برکات عظیم هشت سال دفاع مقدس بود که ثابت کرد می‌توان با نیروی ایمان و اسلام در مقابل کشورهای مجهز به انواع سلاح‌های جنگی ایستاد و پیروز شد.

خطیب جمعه مهربان، ایجاد روحیه تعاون و همکاری همچنین انسجام بین مردم و مسئولان را از دیگر ثمرات و برکات هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: انسجام، تعاون، همکاری مردم در هشت سال دفاع مقدس نمود عینی یافت.

امام جمعه مهربان، رسوایی دشمنان ایران اسلامی را از دیگر ثمرات و برکات دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: آمریکا و ایادی آن با تجهیز رژیم بعثی عراق به انواع سلاح‌های جنگی و تجهیزات پیشرفته نظامی در صدد ضربه زدن به ایران اسلامی و رسیدن به اهداف پلید خود برای از پا در آوردن انقلاب نوپای اسلامی ایران بودند اما در مقابل سلاح ایمان و عقیده رزمندگان و جوانان ایران اسلامی ره به جایی نبردند و زمین‌گیر شدند.

جلیلی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس این باور را در بین مسلمان جهان به وجود آورد که می‌توانند بدون هر گونه وابستگی به شرق و غرب بر روی پای خود بایستند.

خطیب جمعه مهربان افزود: هشت سال دفاع مقدس نظام اسلامی را در برابر بسیاری از آسیب‌ها و تهاجمات بیمه کرده است.

وی تاکید کرد: صدور انقلاب اسلامی به دنیا، اثبات مظلومیت نظام اسلامی، ستم تجاوزگران، آشکار شدن چهره تزویرگران، خودکفایی نظام در بسیاری از زمینه‌ها، شکسته شدن ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب از جمله دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

توجه به تربیت دینی در مدارس

امام جمعه مهربان با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس و تبریک آغاز بهار تحصیلی به دانش‌آموزان و معلمان افزود: تعلیم و تعلم، مدیریت آینده کشور را تامین و تضمین می‌کند و آموزش و پرورش محل تولید علم، آگاهی و تربیت مدیران با فضیلت برای آینده نظام است.

جلیلی افزود: معلمان باید نسبت به تربیت دینی، علمی، فرهنگی دانش‌آموزان تلاش مضاعفی کنند تا این دانش‌آموختگان در آینده‌ای نه چندان دور منشاء خدمات مناسبی برای نظام و امت اسلامی باشند.

وی گفت: توجه داشته باشند که دانش‌آموزان امانات والدین در دستان شما هستند و لازم است شما ضمن حفظ این امانات، نسبت به تربیت و آموزش صحیح آنها نیز کوشا باشید.

خطیب جمعه مهربان، از خانواده‌هایی که توان و استطاعت مالی دارند خواست که در آغاز سال تحصیلی به فکر دانش‌آموزان خانواده‌های محروم همچنین دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده باشند و اجازه ندهند که دانش‌آموزی در مدرسه به خاطر محرومیت خانواده‌اش با وضعیت نامناسب حضور یابد و تا حد توان در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

امام جمعه مهربان با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها در پنجم، ششم و هفتم مهرماه اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) مهربان با همکاری اداره آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج در منطقه مهربان پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در چند نقطه از شهر مهربان و شهرهای دوزدوزان و شربیان دایر خواهند کرد و با همکاری مردم گام‌های اساسی در کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده برداشته شود.

*حج ظرفیتی برای عزت روز‌افزون اسلام

جلیلی با گرامیداشت اول مهرماه روز ملی تکریم امامزادگان به سابقه تاریخی ورود امامزادگان به سرزمین ایران با ورود امام رضا(ع) و فشار خلفای اموی و عباسی به خاندان اهل بیت(ع) اشاره و اظهار کرد: بعد از هجرت امام رضا(ع) به ایران حدود 12 هزار و 673 نفر از خاندان و بستگان ایشان به تدریج و در قالب کاروان‌های مختلف به ایران وارد شدند.

خطیب جمعه مهربان افزود: برخی ادعا می‌کنند که هدف ورود این خاندان صرفاً دیدار امام رضا(ع) بود، در حالیکه  اینگونه نیست چراکه بیشتر امامزادگان به دنبال روشنگری در میان مردم و گسترش محبت اهل بیت(ع) در جامعه بودند.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت هفته حج اظهار کرد: حج به عنوان یک کنگره عظیم ظرفیت ویژه‌ای دارد که در آن خدا اراده کرده که امت اسلامی را بدون ذره‌ای امتیاز و برتری در کنار هم بنشاند و استفاده از ظرفیت‌های حج می‌تواند عزتی را برای جهان اسلام به وجود آورد که دشمنان اسلام جرأت بی‌حرمتی به این دین مبین را پیدا نکنند.

وی گفت: متاسفانه به ‌دلیل نوع حکومت حاکم در کشور عربستان تاکنون امکان بهره‌برداری از ظرفیت حج محقق نشده است.

جلیلی تاکید کرد: جریان بیداری اسلامی امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های حج را افزایش داده و باید با برنامه‌ریزی مناسب از موسم برگزاری فریضه حج برای تقویت این جریان استفاده شود.

صنعت گردشگری زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال

جلیلی با گرامیداشت هفته جهانگردی به ظرفیت‌های بالای شهرستان سراب و بخش مهربان برای جذب گردشگر اشاره کرد.

وی، از مسئولان سراب و بخش مهربان خواست که با توجه به ظرفیت‌های فراوان منطقه، وجود نعمت‌های فراوان خدادادی و شرایط جغرافیایی مناسب در تابستان که فصل گردشگری است با فراهم کردن شرایط لازم امکان جذب توریست را در شهرستان فراهم کنند زیرا حضور هر گردشگر در شهرستان کمک به ایجاد اشتغال است.

خطیب جمعه مهربان در ادامه از شورای اسلامی شهر و شهرداری مهربان نیز خواست که نسبت به راه‌اندازی شهربازی مناسب در شهر مهربان اقدام کنند.

*مجازات عاملان اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص)

امام جمعه مهربان با محکوم کردن اقدام یک نشریه فرانسوی در چاپ کاریکاتور توهین‌آمیز به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی(ص) و با اعلام حمایت از دانشجویان و افرادی که در محکومیت این اقدام وقیحانه در مقابل سفارت فرانسه تحصن کرده بودند، از سازمان ملل خواست که برای مجازات عاملان این حرکت اقدام کنند.

جلیلی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: اظهار تاسف در مقابل اینگونه اقدامات وقیحانه کافی نیست و اگر به خاطر دفاع از آزادی بیان اینگونه در مقابل بی‌حرمتی‌ها سکوت می‌کنید، توجه داشته باشید که اگر کمترین جسارتی به شما در دیگر کشورها شود، سریعاً موضع‌گیری می‌کنید.

وی افزود: در نظر داشته باشید که آزادی بیان آزادی توهین و اهانت نیست و قطعاً مسلمانان جهان اینگونه بی‌حرمتی‌ها را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: سکوت آمریکا، کشورهای استکباری و غربی در مقابل اینگونه گستاخی‌ها در واقع تلاش برای غافل کردن از تحولات دنیای اسلام است که تحولات منطقه خلاف نظریه آن را ثابت می‌کند. 

انتهای پیام/ی10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول