اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

تاریخ جهان باید از دفاع مقدس ایران الگو بگیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خورموج گفت: تاریخ جهان بخواهد یا نخواهد، بپذیرد یا نپذیرد ملت‌های دنیا باید اذعان کنند و در کتاب‌های خود بنویسند و از دفاع مقدس به عنوان الگو و سرمشق بهره ببرند.

تاریخ جهان باید از دفاع مقدس ایران الگو بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز این هفته شهر خورموج که در آخرین جمعه شهریور ماه در مصلای بزرگ امام خامنه‌ای و با حضور اقشار مختلف مردم متدین و همیشه در صحنه برگزار شد به برگزاری جشن زیر سایه خورشید در شهرستان دشتی اشاره کرد و اظهار داشت: این جشن امسال نیز با شکوه خاصی در مسجد امام رضا(ع) شهر خورموج برگزار خواهد شد.

امام جمعه خورموج به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات ارزشمند دوران ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها، از خودگذشتگی‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس است.

مصلح گفت: تاریخ بخواهد یا نخواهد، بپذیرد یا نپذیرد ملت‌های دنیا باید اذعان کنند و در کتاب‌های خود بنویسند و از دفاع مقدس به عنوان الگو و سرمشق بهره ببرند.

این مسئول خاطر نشان کرد: همه کشورهای شرق و غرب در دروان دفاع مقدس به صدام هم امکانات فرستادند، هم نیرو در اختیار او قرار دادند و هم او را تقویت معنوی کرده و قطعنامه‌های ضد بشری بین‌المللی علیه ایران اسلامی تصویب کردند.

وی یادآور شد: استکبار جهانی هنوز هم ملت بزرگ ایران اسلامی را نشناخته است البته بعضا خواسته یا نخواسته به عظمت ملت ایران اذعان می‌کنند.

مصلح با بیان اینکه هدف دشمن فاصله گرفتن مردم ایران از ارزش‌ها است افزود: زمانی آمریکا از طراحی توطئه علیه جمهوری اسلامی دست بر می‌دارد که دست تسلیم را در مقابل او بالا ببرید و پرچم سفید به دست گرفته و از همه ارزش‌ها فاصله بگیرید.

این مسئول گفت: امروز ملت ایران اسلامی این آمادگی را دارند با تمام توان از این نظام حفاظت کنند و دشمن در همه شرایط وجود دارد و هر روز در یک صحنه‌ای علیه اسلام توطئه می‌چیند.

مصلح ضمن محکوم کردن طرح آمریکایی صهیونیستی اهانت به پیامبر اسلام افزود: آمریکا و صهیونیسم مجنون‌وار می‌آیند و به ساحت مقدس این پیامبر بزرگ اهانت می‌کنند و هدف آنها این است تا نور خدا را خاموش کنند، اما باعث خاموشی خود آنها خواهد شد.

امام جمعه کاکی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: با اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش شاهد تحولات خوبی در بخش آموزش و پرورش خواهیم بود.

این مسئول گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد راه‌اندازی مدارس شاهد دخترانه و پسرانه، تیزهوشان ویژه خواهران و برادران، دبیرستان نمونه برای خواهران بودیم که از کارهای بسیار ارزشمندی بوده که انجام شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی با بیان اینکه تعلیم باید با تربیت همراه باشد گفت: دغدغه نسبت به تعلیم و تربیت در شهرستان دشتی نخواهیم داشت.

مصلح به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: شهرستان دشتی باید به جایگاه اصلی خودش در صحنه‌های علم و دانش و تربیت علما برگردد.

وی یادآور شد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بحمدالله علاوه بر دوره‌های کوتاه مدت و مدرسه علمیه خواهران که در شهرستان برقرار بود موافقت اصولی مدرسه علمیه درازمدت نیز دریافت کرده‌ایم و تعدادی از عزیزان طلبه هم پذیرش شدند و ان‌شاءالله با حمایت دولت، حوزه‌های علمیه قم و استان و شما مردم و با عنایت ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر حضرت آیت‌الله صفایی بتوانیم این مدارس را گسترش دهیم.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول