اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قلعه‌گنج:

ایران در جنگ تحمیلی بیمه شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قلعه‌گنج گفت: ما در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع، کشور را طوری بیمه کردیم که دشمن تا 100 سال آینده هم نمی‌تواند به ایران حمله کند.

ایران در جنگ تحمیلی بیمه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، حجت‌الاسلام احمد نجنو در خطبه‌های این هفته شهرستان قلعه‌گنج با اشاره به اهمیت جهاد در راه خدا و دفاع از مرزهای اسلام اظهار داشت: اگر چه اسلام دین صلح و صفاست و بر پایه فرهنگ و گفت‌وگو بنا شده است اما اگر کافران، دشمنان و بدخواهان برای مسلمانان و مومنان مشکلاتی ایجاد کنند، حق دفاع و جهاد در مقابل آن‌ها پا برجا است.

وی افزود: بالاترین ارزش‌ها را جهاد در راه خدا برشمرده‌اند و خداوند مجاهدان را بر غیرمجاهدان برتری داده و به آن‌ها وعده، اجر و ثوابی عظیم داده است.

نجنو تصریح کرد: حضرت علی (ع) در زمان جنگ با معاویه از یاران خود گله می‌کند و می‌فرماید "من شب و روز، پنهان و آشکار شما را دعوت به مقابله با سپاهیان معاویه کردم، به خدا قسم ملتی که در درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل می‌شود".

وی بیان داشت: البته جهاد تنها نبرد مسلحانه نیست بلکه هر نوع کوشش و مجاهدتی که برای رسیدن به اهداف متعالی الهی باشد، جهاد است.

وی با بیان اینکه در مکتب شهادت درجه‌ها معنوی است، عنوان کرد: شهدا به آرزویشان که همانا وصال الهی بود، رسیدند، اما ما غرق در مشکلات دنیوی هستیم.

امام جمعه قلعه‌گنج ابراز داشت: یکی از موضوع‌های مهمی که داغ دل ما را تازه کرده است، اهانت به ساحت مقدس اشرف مخلوقات عالم حضرت محمد (ص) است، پیامبری که خدواند فرمودند "اگر به خاطر وجود حضرت محمد (ص) نبود هیچ مخلوقی را خلق نمی‌کردم"، اکنون عده‌ای کافر، ملحد و معاند با نیش قلم شکسته‌ خود بر این حریم محترم الهی می‌تازند.

وی افزود: این عمل ننگین که در کشور آمریکا رخ داده است و فریاد جوامع اسلامی و حتی بشری را درآورد، اما با ابراز تأسف با این همه فریاد، دو تا سه روز قبل در فرانسه جسارت و توهین دیگری صورت گرفت که ما امیدواریم این بلاهت‌های دشمنان بی‌عقل ‌موجب زوال دائمی آنان از صفحه تاریخ شود.

نجنو با اشاره به فرمان امام راحل در صدور حکم ارتداد نویسنده کتاب آیات شیطانی گفت: این حرکت آغازگر موج دوم بیداری در جهان اسلام است.

وی اظهار داشت: تکلیف ما امروز روشن است و اگر جهان‌خواران غربی و آمریکای استکبار بخواهند در مقابل دین ما ایستادگی کنند ما در مقابل تمام دنیای آن‌ها ایستادگی می‌کنیم.

امام جمعه قلعه‌گنج خطاب به حکام خودباخته عربستان سعودی گفت: زندگی به چه درد مسلمانان می‌خورد، وقتی که به مقدس‌ترین آرمان‌های آن‌ اهانت شود، دلمان خوش است که مسلمانیم، کلیددار خانه خداییم، خادمین حرمین شریفین هستیم، این رو‌زها از سنگ ناله می‌خیزد ولی آقایان به ظاهر مسلمان‌ هیچ اعتراضی از خود نشان نمی‌دهند.

نجنو با تبریک هفته دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله برای ملت ما یک دانشگاه بود که تاکنون تمام واحدهای آن را به خوبی پا‌س کرده‌ایم و از آن سربلند بیرون آمدیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع، کشور را بیمه کردیم که دشمن تا 100 سال آینده هم نمی‌تواند به ایران حمله کند  و اگر می‌توانست حمله می‌کرد و امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و ناتو از سر رودربایستی با ما کنار نیامده‌اند.

نجنو بیان داشت: ایران امروز ایران سال 59 نیست نیروهای نظامی و انتظامی مقتدرانه، وفادار و جان‌برکف از ایران قدرتی ساخته‌اند که تمام دنیای کفر را به زانو زدن در آورده است.

وی افزود: نیروهای دریایی ما امروز قدرت بلامنازع در دریاهای بین‌المللی محسوب می‌شوند و حتی تا شعاع 10 کیلومتری مرزهای آبی آمریکا را تحت نظر دارند و امنیت ناوگان تجاری ایران و جهان را تأمین می‌کنیم.

نجنو گفت: اگر در گذشته با صرف هزاران زحمت و با واسطه چند موشک اسکاد به دست می‌آوردیم تا جواب حملات به تهران را بدهیم امروز هزاران فروند موشک‌های کوتاه برد، میان برد و دور برد کروز و نقطه زن قادر است تا هزاران کیلومتر آن طرف‌تر پایگاه‌های دشمن را بلرزاند و این اقتدار اندکی نیست.

وی عنوان کرد: دنیا می‌داند که طرف مقابل آمریکا، رژیم صهیونیستی و تمام کشورهای متخاصم، و پیروز میدان ایران اسلامی است.

امام جمعه قلعه‌گنج با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید تصریح کرد: بازگشایی مدارس را که آغاز بهار تعلیم و تربیت است، به تمام خدمتگزاران آموزش و پرورش و فرهنگیان عزیز تبریک می‌گویم.

وی افزود: ما ماموریت داریم تا برای اصلاح و پرورش فرزندان این مملکت ایفای وظیفه کنیم که این نقش به خوبی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول