اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

630 تجاوز تا قبل از جنگ تحمیلی علیه ایران انجام شد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از 636 مورد تجاوز تا قبل از جنگ تحمیلی علیه ایران توسط عراق انجام شد.

630 تجاوز تا قبل از جنگ تحمیلی علیه ایران انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند قهرمان رشید صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان به مناسبت سالروز آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس قطعه پر تشعشعی در انقلاب اسلامی است که امروز برای همه کشورهای اسلامی در جهان بشریت الگو و ماندگار شده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به برکت رهبری داهیانه امام راحل، هوشیاری مردم و جلوداری روحانیت انقلابی به رغم تمام فشارهای داخلی و خارجی به گونه‌ای مدیریت شد که حاکمیت اسلام را به دنبال داشت.

وی با اشاره به نخستین تجاوز رژیم بعث عراق در فروردین ماه 58 علیه ایران ادامه داد: بیش از 636 مورد تجاوز تا قبل از جنگ تحمیلی علیه ایران توسط عراق انجام شد و همزمان توطئه‌های داخلی و خارجی یکی پس از دیگری با همراهی آمریکا و با همه توان در راستای تضعیف انقلاب اسلامی آغاز به فعالیت کردند.

مقام عالی دولت در استان مباحث مرتبط با گنبد، تجزیه کردستان و انحلال ارتش را از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و افزود: توطئه بنی صدر خائن، تحریم‌های همه جانبه و تهدیدها و فشارهای بین‌المللی از دیگر عواملی بود که دشمنان قصد داشتند با استفاده از آنها، انقلاب اسلامی را به زانو در بیاورند.

رشید علت اصلی دشمنی نظام سلطه و استکبار جهانی با ایران اسلامی را گفتمان جدید انقلاب دانست و افزود: اتکاء به خود و نرفتن زیر بار ظلم و ستم که برگرفته از تعالیم روح‌بخش اسلامی و فرهنگ ناب عاشورایی است نقطه اصلی این گفتمان محسوب می‌شود.

وی تکیه بر قرآن، وحی و اسلام ناب محمدی که توسط امام راحل از اسلام آمریکایی تفکیک شد را از دیگر محورهای گفتمان انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: حاکمیت ارزش‌های اسلامی و انسانی و انطباق ارزش‌ها با فطرت انسان‌ها از دیگر مواردی بود که در گفتمان انقلاب اسلامی وجود داشت که برای نظام سلطه‌گران آمد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در آغاز جنگ تحمیلی و در شرایطی که عوامل داخلی و خارجی به شدت فعال بودند و در مقابل نظام نوپای ایران اسلامی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و عاملیت انسان مزدور و خود فروخته‌ای همچون صدام عملیات خود را علیه ایران آغاز کردند و به رغم اینکه در آن زمان ایران ارتش منسجمی نداشت و در برخی از زمینه‌ها با مشکلاتی مواجه بود اما توانست با رهبری پیامبرگونه امام راحل و هوشیاری مردم و تبعیت هوشمندانه آنها از ولایت فقیه در مقابل تمامی دنیای زور و ستم ایستادگی کند و ظفرمندانه از میدان نبرد خارج شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول