اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس اجرایی طرح بین‌المللی حفظ اراضی و مراتع جنگلی سازمان جایکا:

احیای جنگل‌‌ها در گروی جلب مشارکت‌ مردمی است

خبرگزاری فارس: کارشناس اجرایی طرح بین‌المللی حفظ اراضی و مراتع جنگلی سازمان جایکا گفت: جلب مشارکت‌های مردمی عامل اصلی موفقیت در حفظ و صیانت از منابع طبیعی است.

احیای جنگل‌‌ها در گروی جلب مشارکت‌ مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سه ایچی میشیما صبح امروز در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: فعالیت‎های این شرکت در منطقه بازفت مشتمل بر سه حوزه احیای جنگل و مراتع، توسعه روستایی و آموزش نیروهای منابع طبیعی و روستاییان محلی است.

وی افزود: با انجام مطالعات اولیه در منطقه بازفت و تجزیه و تحلیل وضعیت کلی منطقه علل نابودی و تخریب جنگل‌های این منطقه چرای بیش از حد دام‎ها و استفاده از چوب درختان برای سوخت بود.

میشیما با اشاره به اجرای طرح احیای جنگل‎ها از سوی این شرکت در کشور ژاپن، گفت: در سال‎های اخیر مشکلی نظیر چرای بیش از حد دام به عنوان یک مشکل و معضل اصلی در بحث تخریب جنگل وجود دارد که در کشور ژاپن با اجرای طرح احیای جنگل‌ها این مشکل برطرف شد، برهمین اساس بر آن هستیم تا از آن تجربیات در استان چهارمحال و بختیاری نیز استفاده کنیم.

کارشناس اجرایی طرح بین‌المللی حفظ اراضی و مراتع جنگلی‌ سازمان جایکا ادامه داد: مشکل عمده دیگری که در بازفت دیده می‌شود بحث زمین و مالکیت است، مسئله زمین در مناطق روستانشین بسیار مهم است، روستاییان زمین‌های کوچکی دارند که مالکیت آن مشخص نیست و مشکل دیگر کمبود نیروهای آموزش دیده منابع طبیعی است.

میشیما کسب رضایت و مشارکت‎های مردمی را عامل موفقیت و پیشرفت کار دانست و گفت: علاوه بر تامین اعتبار، تشکیل گروه‎های فعال که بتوانند معیشت مردم را تغییر بدهند می‌تواند در اجرای موفق این پروژه موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس جلب مشارکت‎های مردمی به عنوان یک پارامتر بسیار تأثیرگذار در این بستر که نتیجه خوبی نیز در ژاپن داشته در منطقه بازفت مورد توجه قرار داده خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول