اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو باشگاه خبرنگاران رضوی:

کتابخانه‌های روستایی از فرهنگ رضوی غنی شود

خبرگزاری فارس: عضو باشگاه خبرنگاران رضوی با اشاره به اینکه کتاب‌های حوزه فرهنگ رضوی در کتابخانه‌های روستایی کمتر دیده می‌شود، گفت: کتابخانه‌های روستایی از فرهنگ رضوی غنی شود.

کتابخانه‌های روستایی از فرهنگ رضوی غنی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جابر معافی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شرکت کننده در جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) اظهار داشت: پایه‌گذاری جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در کشوری که به لحاظ سمبل فرهنگ رضوی و علوی در دنیا معروف است، از سال‌های خیلی پیش‌‌تر باید شروع می‌شد.

معافی با بیان اینکه مازندران میزبان برگزاری جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) است، افزود:‌ برآیند بر این است که نارسایی‌های دوره‌های قبلی در این مقطع برطرف شده و کارهایی که قبلا صورت نمی‌گرفت، در هفتمین جشنواره صورت گرفته و این اقدام مبارکی است.

این فعال رسانه‌ای تصریح کرد:‌ مردم ما به سادگی با ائمه و فرهنگ رضوی، علوی، حسینی و فاطمی ارتباط برقرار می‌کنند و کارگزاران نظام هم اعتقاد راسخ دارند تا بیشتر در این زمینه گام بردارند و نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه از روزی که توسعه فرهنگ رضوی در قالب برگزاری جشنواره در استان شکل گرفته، رسانه‌ها پای کار بودند، متذکر شد:‌ پیشنهاد می‌شود رسانه‌ها با تولید اخبار و گزارش‌های بیشتری در این زمینه، اقدام کنند و رسانه‌های مکتوب هم نسبت به راه‌اندازی ستون ثابت فرهنگ رضوی اقدام کنند.

معافی با اشاره به اینکه رسانه‌ها اعم از مجازی، مکتوب، شنیداری و دیداری گزارش‌های متعددی از شفای بیماران، گشایش مشکلات و ... به واسطه توسل به ائمه انتشار داده‌اند، گفت: چنانچه این برنامه‌ها تبدیل به فیلم و کتاب شود، می‌توان امیدوار بود که رسانه‌ها در این بخش تاثیرگذارتر شوند.

این مسئول با بیان اینکه تیراژ کتاب‌های مرتبط با فرهنگ رضوی بسیار کم است، اضافه کرد:‌ تولیدات در این زمینه با جامعه هدف فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی، متناسب است، یادآور شد: اما تیراژ منابع خبری اعم از روزنامه، هفته‌نامه و کتاب، بسیار پایین است.

معافی با تاکید بر اینکه حمایت‌های مجموعه وزارت ارشاد از تولیدکنندگان تئاتر با محوریت فرهنگ رضوی افزایش یابد، اذعان داشت:‌ آثار تولیدی در زمنیه فرهنگ رضوی، کمتر به تئاتر کشیده می‌شوند و روستائیان ما هنوز یک تئاتر رضوی تماشا نکرده‌اند.

عضو باشگاه خبرنگاران رضوی و سرپرست خبرگزاری فارس در مازندران متذکر شد:‌ کتاب‌های مرتبط با فرهنگ رضوی در کتابخانه‌های روستایی کمتر دیده می‌شود و مسئولان باید در تقویت این بخش اهتمام کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول