اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت:

تجربه دفاع مقدس تحریم‌ها را خنثی می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: تجربه‌های دوران دفاع مقدس در خنثی کردن تحریم‌های دشمنان تاثیرگذار است.

تجربه دفاع مقدس تحریم‌ها را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه در 32 سال گذشته صدام با حمایت کشورهای غربی و عربی به ایران اسلامی حمله کرد، اظهار داشت: صدام وعده داده بود در مدت سه روز کار ایران را تمام کند و خوزستان را از ما بگیرد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس هشت سال طول کشید اما حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت توانست بر دشمن غلبه کند و امروز قدردان این پیروزی هستیم.

امام جمعه رشت دفاع اسلام را برای حفظ ارزش‌ها دانست و گفت: اسلام در مقابل زورگویان می‌ایستد و به کسانی که مورد هجوم دشمن قرار می‌گیرند اجازه داده است مقابله و جنگ کنند.

وی دفاع در اسلام را یک امر عقلایی خواند و افزود: پیامبر (ص) برای حفظ ارزش‌ها دفاع و با دشمنان مقابله کرد.

قربانی با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام موجب پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی شده است، تصریح کرد: بیداری اسلامی نشٱت گرفته از ایثار دوران دفاع مقدس است و نباید فداکاری و ایثار رزمندگان در جامعه فراموش شود.

وی تجربه دوران دفاع مقدس را در خنثی کردن تحریم‌های دشمنان تاثیرگذار دانست و ابراز کرد: با تجربه دوران دفاع مقدس می‌توان اعمال تحریم‌ها را خنثی کرد و روزی می‌رسد که از کاخ‌نشینی‌های آمریکا کسی باقی نمی‌ماند.

خطیب جمعه رشت اهداف رژیم صهیونیستی را حمله به ایران نامید و خاطرنشان کرد: صهیونیسم به دنبال حمله به ایران است اما قدرت این کار را ندارد و می‌داند در صورت چنین کاری نابودی او حتمی است.

وی افزود: در صورتی که دشمن قصد حمله به ایران را داشته باشد ما نیز نیروگاه هسته‌ای رژیم غاصب صهیونیست را نابود می‌کنیم.

قربانی دفاع مقدس را برای ایران سبب خیر دانست و یادآور شد: دفاع مقدس پیشرفت علمی و صنعتی را نصیب ایران کرد.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس بیان کرد: دنیای اسلام  به طرفی می‌رود که پرچم اسلام به دست مهدی موعود (عج) برسد.

امام جمعه رشت با تبریک دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) تصریح کرد: دختران و زنان باید از فاطمه معصومه (س) درس عفت و مردم نیز از امام رضا (ع) درس ولایت بگیرند.

وی با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال فریب فرزندان ماست و باید مراقب آنها باشیم.

قربانی به فرا رسیدن هفته حج اشاره کرد و متذکر شد: در این هفته حجاج برای رفتن به مکه آماده می‌شوند و مکه باید موجب انقلاب درونی شود.

وی با محکومیت هتک حرمت به پیامبر اکرم (ص) ابراز کرد: دشمنان برای اینکه جلوی مسلمانان را بگیرند مقدسات ما را مورد حمله قرار می‌دهند اما این رفتار موجب بیشتر شدن عشق و محبت مردم به پیامبر (ص) است و دروغ استکبار برای مردم دنیا روشن است و دیگر اثری ندارد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول