اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

دفاع مقدس باید به عنوان یک فرهنگ پویا به نسل جوان معرفی شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دفاع مقدس باید به عنوان یک فرهنگ پویا به نسل جوان معرفی شود.

دفاع مقدس باید به عنوان یک فرهنگ پویا به نسل جوان معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: حماسه شورانگیز و افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس به عنوان میراثی گرانسنگ در اذهان اقشار مختلف مردم ایران باقی است.

وی ادامه داد: این فرهنگ ناب باید به عنوان یک فرهنگ ارزشمند و پویا به نسل جوان فعلی و نسل‌های آینده منتقل شود. باید قدم‌های مهم و اساسی در راستای الگوهای درست به جوانان عزیزی که دوران پر افتخار دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، برداشت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و نقش جوانان در دفاع مقدس مهم‌‌ترین وظیفه نهادهای فرهنگی کشور است.

لطفی تصریح کرد: دفاع مقدس آیینه تمام نمای عشق و ایثار ملت بزرگ ایران و نمادی گویا از جلوه‌های غرورآفرین و افتخارآمیزی است که استقامت و پایداری دلیرمردان را در برابر تجاوز ناجوانمردانه نیروهای بعثی به زیبایی به نمایش درآورده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دفاع مقدس ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان و ایثارگرانی است که عزت، عظمت، شکوه و اقتدار امروز ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها مرهون از خودگذشتگی آنان و مجموعه ارزشمندی از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس درس آزادی و آزادگی با الهام گیری از اسلام ناب و اندیشه‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام امت برای جهانیان به ارمغان آورده است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته حج اشاره کرد و افزود: حج یکی از مهم‌ترین برنامه‌های عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دین مبین اسلام است.

لطفی تصریح کرد: حج ابراهیمی که همان حج محمدی (ص) است در آن حرکت به سمت توحید و مبارزه با مظاهر شرک و کفر و ایجاد روح اتحاد و همبستگی امت اسلامی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به آغاز سال تحصیلی جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مطالبات به حق و به جای رهبری نظام اسلامی و امت قهرمان ایران از دستگاه آموزش و پرورش تربیت و تعلیم مبتنی بر تعالیم و آموزه‌های دین مقدس اسلام است. 

خطیب جمعه ایلام همچنین به افزایش گرانی‌ها در بازار مصرف ایلام اشاره کرد و گفت: مسئولان در خصوص افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها در بازار ایلام بی‌تفاوت نباشند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول