اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سازمان حج و زیارت:

حج ابراهیمی را احیا کنیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت گفت: باید حج ابراهیمی را احیا کنیم تا این گردهمایی بزرگ با نشاط و شکوه بسیار برگزار شود.

حج ابراهیمی را احیا کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسگر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید همواره به دنبال ایجاد وحدت میان شیعه و سنی بوده‌اند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در این زمینه فتوای جایز بودن نماز جماعت پشت سر امام جماعت مسجدالحرام را صادر فرمود و مقام معظم رهبری نیز هرگونه اهانت به مقدسات آنها را حرام شمرد و این فتاوا تاثیرات فراوانی داشتند به طوری که برخی از شخصیت‌های سنی مذهب از آن استقبال کرده و آن را بهترین محور وحدت دانستند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه جز جمعیت وهابی سایر اهل سنت به اهل بیت(ع) علاقه‌مند هستند گفت: سالانه میلیون‌ها زائر سنی به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند ضمن اینکه از ایران نیز اهل سنت منطقه ترکمن صحرا در قالب کاروان‌های زیارتی به اماکن مقدس عراق اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان ادامه داد: دشمنان به دنبال ایجاد یک شکاف عمیق بین مسلمانان برای جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی هستند و برای این منظور شیعه‌هراسی را ترویج می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر با بیان اینکه مقام معظم رهبری کاملا مراقب اوضاع بوده و هدایت‌های داهیانه ایشان در امور مختلف بسیار تاثیرگذار است عنوان داشت: ملت ایران نیز باید به تبعیت از رهبری هوشیار بوده و فریب توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان را نخورد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت افزود: حج دارای برکات سیاسی فراوانی بوده که مهم‌ترین آنها حل معضلات جهان اسلام است و خداوند سال‌ها قبل از اینکه بشر به فکر تشکیل سازمان ملل بیفتد این گردهمایی عظیم را تدارک دید.

وی گفت: سیاست‌مداران، نخبگان و دانشمندان جهان اسلام می‌توانند هر ساله در مراسم حج حضور یافته و مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورهای مختلف را بررسی و حل کنند و اگر این اتفاق می‌افتاد شاهد مشکلات کنونی مسلمانان نبودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر با اشاره به بیش از 700 مصوبه اجلاس غیر متعهدها در تهران بیان داشت: حج هم می‌تواند چنین خصوصیتی داشته باشد و سبب حل مشکلات مختلف کشورهای اسلامی شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با بیان اینکه غرب به بهانه آزادی بیان و با استفاده از فریب و دروغ توهین به پیامبر اسلام(ص) را بنیان گذاشته است گفت: با این وجود آنها هرگونه اعتراض به هولوکاست را سرکوب می‌کنند و پلیس آمریکا نیز علیه مردمی که تنها برای احقاق حق خود در جنبش وال‌استریت شرکت کرده بودند اقدام می‌کند.

وی افزود: مردم آمریکا علیه نظام سرمایه‌داری و غارت منابع توسط تنها یک درصد جامعه اعتراض داشتند اما همین افرادی که به بهانه آزادی بیان توهین به مقدسات دیگر ادیان را ترویج می‌کنند با گاز خردل و فلفل آنها را مورد حمله قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اضافه کرد: امروز صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌کنند اما صدای اعتراض هیچ کس بلند نمی‌شود و کسی این مسئله را در جهان محکوم نمی‌کند.

وی با تاکید بر اقتدار ملی به عنوان یکی از پیش زمینه‌های پیشرفت و رشد جامعه تصریح کرد: امروز نیروهای مسلح ما جایگاه رفیعی برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورده‌اند و دنیا نیز از پیشرفت‌های چشمگیر ایران در همه عرصه‌ها متحیر و شگفت‌زده شده است.

قاضی‌عسگر امنیت کشور را در سایه اقتدار نیروهای مسلح دانست و افزود: در این میان باید حج ابراهیمی را احیا کنیم تا این گردهمایی بزرگ با نشاط و شکوه بسیار برگزار شود زیرا حج مرده و بی‌تحرک فایده‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول