اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

9 هزار هکتار اراضی ملی چهارمحال و بختیاری باز پس‎گیری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 9 هزار هکتار از اراضی ملی متصرفی این استان از دست متصرفان خارج شده است.

9 هزار هکتار اراضی ملی چهارمحال و بختیاری باز پس‎گیری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی صبح امروز در دیدار با کارشناس اجرایی طرح بین‌المللی حفظ اراضی و مراتع جنگل‌ سازمان جایکا در این استان، اظهار داشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته 84 درصد از مجموع مساحت یک میلیون و 653 هزار و 300 هکتار این استان را اراضی منابع ملی تشکیل داده است.

وی افزود: از مجموع مساحت این استان 18 درصد دارای پوشش جنگلی و 66 درصد دارای پوشش مرتعی است.

ابراهیمی حجم خروجی آب از این استان را افزون بر 11 میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: این میزان حجم آب خروجی معادل 8.5 درصد از آب‌های کل کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 20 درصد گونه‎های گیاهی کشور در این استان شناسایی شده است، گفت: با وجود اینکه چهارمحال و بختیاری تنها یک درصد از مجموع مساحت کل کشور را در اختیار دارد اما با توجه به ظرفیت‌های بالای منابع ملی و طبیعی تاکنون 20 درصد گونه‌های گیاهی کشور در این استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‎های صورت گرفته تاکنون بیش از 400 گونه گیاهان دارویی در سطح این استان شناسایی شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این استان یکی از بهترین ذخیره‌گاه‎های کشور را در اختیار دارد، گفت: از جمله این ذخیره‌گاه‎ها می‎توان به چهار طاق در شهرستان کیار اشاره کرد که با مساحت 410 هکتار در محل طلاقی سرد و گرم اقلیمی قرار گرفته است.

وی وجود مشکلات حقوقی میان مردم و سازمان را از جمله مشکلات فراروی این اداره‌کل برشمرد و افزود: تاکنون افزون بر 2 هزار و 160 پرونده اعتراضی به این اداره‌کل واصل شده است که نیازمند برنامه‎ای هستیم تا به صورت جامع و کامل به حل اختلافات بپردازیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری کمبود نیروی کار را از دیگر مشکلات این اداره‌کل برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‎های ما مشکل کمبود نیروی انسانی است، در سه سال گذشته 60 درصد نیروهای ما بازنشسته شده و نیازمند نیروهای جوان و تازه نفس هستیم.

ابراهیمی میزان اراضی پس گرفته از دست متصرفان را 9 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: تاکنون 9 هزار هکتار از اراضی متصرفی از سوی متصرفان خارج شده است، لیکن اجرای موفقیت‌آمیز این طرح نیازمند همکاری و تعامل همه‌جانبه مردم با منابع طبیعی است.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول