اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه نخست امسال

48 هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از رفع تصرف افزون بر 48 هکتار از اراضی ملی این شهرستان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

48 هکتار از اراضی ملی گچساران رفع تصرف شد

سید فردین حافظی‌نژاد ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: احترام به منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار بوده و صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع یک نیاز ملی است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه حقوق منابع طبیعی در قانون اساسی یادآور شد: در اصل پنجاهم قانون اساسی اهمیت و جایگاه منابع طبیعی به بهترین شکل آورده شده و بر آن تأکید شده است.

حافظی‌نژاد ابراز داشت: در صورت مدیریت صحیح منابع طبیعی بازده اقتصادی قابل قبولی برای جوامع فراهم می‌شود.

بازگردانی 96 هکتار از اراضی ملی گچساران به انفال عمومی در سال 90

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با تبریک هفته قوه قضائیه و با قدردانی از مسئولان گچساران و مجموعه دادگستری این شهرستان در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با منابع طبیعی تصریح کرد: در سال 90 افزون بر 96 هکتار از اراضی منابع ملی تصرف شده توسط سودجویان به انفال عمومی بازگردانده شد.

حافظی‌نژاد افزود: با هماهنگی‌ که در کمیته حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری وجود دارد با افراد سودجو و زمین‌خوار بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری نیز تلاش‌های ارزنده‌ای در راستای رفع تصرف اراضی ملی گچساران صورت گرفته است.

حافظی‌نژاد خاطرنشان کرد: حفظ منابع و مواهب طبیعی برای نسل‌های آینده با کارشناسی، برنامه‌ریزی و مهربانی با طبیعت امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری منابع طبیعی ادامه داد: هماوردی با طبیعت باید دوطرفه و مسالمت‌آمیز باشد و امروزه هماوردی چیزی به جز انفجار جمعیت، کاهش تنوع زیستی، آلودگی محیط زیست و نبود امنیت مواد غذایی نیست.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول