اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی:

دست سودجویان از اراضی ملی کوتاه می‌شود / آزادسازی 511 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی از آزادسازی بیش از 511 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان و بازگشت آن به عرصه منابع‌ طبیعی خبر داد.

دست سودجویان از اراضی ملی کوتاه می‌شود / آزادسازی 511 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیروس داودی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در یک سال گذشته اقدامات اساسی و کلیدی در رابطه با جلوگیری از تصرف اراضی ملی و برخورد با متصرفان صورت گرفته است، افزود: در این مدت بیش از 2 هزار 700 پرونده افراد متصرف و سودجو در بخش‌های مختلف منابع طبیعی، جنگل، مرتع و بیشه‌زارهای استان تشکیل شده است.

وی، با قدردانی از تلاش‌های مسئولان قضایی، نظارتی و همکاری‌های مردم افزود: در یک سال گذشته تعداد پرونده‌های رسیدگی شده 2 هزار و 263 فقره بوده که در زمینه اجرای آرای صادره بیش از 511 هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان خارج و به عرصه منابع‌ طبیعی بازگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی، وظیفه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع‌ طبیعی را پیشگیری، صیانت و برخورد قاطع با متصرفان اعلام کرد و گفت: از مجموع آرای پرونده‌های مذکور تعداد یک‌هزار و 845 فقره رأی برای دولت اخذ شده که بر این اساس بخش اعظمی از آرا به نفع دولت حکم صادر شده و این امر حاکی از تلاش‌های ارزشمند مسئولان قضایی، نظارتی و همکاری‌های مستمر مردم است.

داودی با قدردانی از زحمات مسئولان ثبت اسناد و املاک استان در تثبیت مالکیت اراضی ملی تصریح کرد: از 2 میلیون و 400 هزار هکتار اراضی ملی استان هم‌اکنون بیش از یک میلیون و 900 هزار هکتار آن دارای سند مالکیت هستند.

وی با اشاره به تشکیل شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های صورت گرفته به ویژه حمایت مسئولان قضایی و نظارتی بیش از پیش از اراضی ملی و منابع طبیعی حفظ و صیانت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از تصرف اراضی ملی ایجاد شغل و واگذاری‌ آنها طبق قانون و مقرارت موجود است، افزود: در این شورا علاوه بر قطع دست متصرفان از اراضی ملی بستر مناسبی برای توسعه فعالیت‌های کشاورزی دام و طیور صنعت و خدمات در اراضی ملی همچنین واگذاری اراضی براساس قانون به افراد واجد شرایط فراهم می‌شود.

داودی با اشاره به اهداف کیفی پیش‌بینی برای سال‌جاری تصریح کرد: توسعه ضریب حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی، افزایش فعالیت‌های احیایی در عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه عرصه‌های خلع‌ید شده و افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی در بخش‌های مختلف منابع طبیعی از جمله اهداف کیفی است.

در استان آذربایجان‌شرقی بیش از 180 هزار هکتار عرصه‌های جنگلی وجود دارد که 164 هزار هکتار آن در منطقه ارسباران و در محدوده شهرهای اهر، کلیبر، ورزقان و جلفا واقع شده است.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول