اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت:

برخی زمین‌خواران حاضر به رفع تصرف از اراضی ملی شدند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: بسیاری از افراد متصرف زمانی که عزم دستگاه قضایی را در برخورد با زمین‌خواران جزم و قطعی دیدند با مراجعه به دادسرا حاضر به رفع تصرف از اراضی ملی شدند.

برخی زمین‌خواران حاضر به رفع تصرف از اراضی ملی شدند

مجید رستمی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: هرگاه شهروندان قصد خرید زمین در حوالی شهر را داشته باشند، حتما باید پیش از خرید به اداره راه و شهرسازی شهرستان مراجعه و از ملی نبودن اراضی اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به وضعیت زمین‌های اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: بسیاری از افراد متصرف زمانی که عزم دستگاه قضایی و این اداره کل در برخورد با زمین‌خواران را جزم و قطعی دیدند با مراجعه به دادسرا پیش از تشکیل هرگونه پرونده قضایی حاضر به رفع تصرف از اراضی ملی شدند.

رستمی تصریح کرد: طی این چهار سال حدود 968 هکتار زمین به ارزش 400 میلیارد تومان از اراضی متعلق به اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان به این اداره اعاده شده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش این اراضی توسط کارشناسان این اداره کل برآورد شده است، ابراز داشت: مناطق حسین‌آباد، بهجرد، رضی‌آباد، چینه، هوکرد، کلرود، پیرزارچ ساردوئیه، پلاک دو فرعی از 640 اصلی، سه فرعی از 640 اصلی، چهار فرعی از 640 اصلی، 583 نارجوئیه، 614 نهرشهر، اراضی جنب سیلو، جنب خدمات کشاورزی هوکرد و جنب رودخانه ملنتی اراضی رفع تصرف‌ شده هستند.

رستمی عنوان کرد: اقدامات لازم در راستای بازپس‌گیری مابقی اراضی ملی ادامه دارد که متعاقبا خبرهای آن به شهروندان اعلام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از صدور حکم قلع و قمع و خلع تعدادی از اراضی ملی توسط ریاست شعبه دوم حقوقی گفت: از زمان تصدی وی در این شعبه اقدامات خوبی در راستای صدور احکام قضایی در بازپس‌گیری اراضی ملی از جمله اراضی محدوده پلیس راه تا جنب میدان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت صورت گرفته است.

رستمی با تقدیر از تلاش‌های انجام گرفته، بیان داشت: صدور حکم خلع ید از اراضی چند شرکت از دیگر اقدامات این شعبه است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول