اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی فراهان خبر داد

تولید 800 کیلو در هر هکتار از اراضی ملی فراهان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان فراهان از تولید 800 کیلوگرم علوفه خشک به ازای هر هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان خبر داد.

تولید 800 کیلو در هر هکتار از اراضی ملی فراهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عبدالرضا اسفینی ظهر امروز در بازدید از طرح‌های مرتع‌داری این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 100 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی این شهرستان زیر پوشش کشت علوفه قرار گرفته که به ازای هر هکتار از این اراضی 800 کیلو علوفه خشک برداشت می‌شود.

وی علوفه‌کاری در اراضی طبیعی را اقدامی در راستای حفاظت از این اراضی عنوان و تصریح کرد: منابع طبیعی سرمایه‌های ارزشمند هر کشوری هستند که نگهداری و حراست از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی فراهان ادامه داد: یکی از راه‌های حفظ و حراست از منابع طبیعی جلوگیری از فرسایش خاک است که می‌توان از طریق کاشت درخت و علوفه به این مهم پرداخت.

اسفینی با اشاره به نقش علوفه‌کاری در جلوگیری از فرسایش خاک اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 80 هزار کیلو علوفه در اراضی این شهرستان تولید می‌شود که تولید این میزان علوفه از فرسایش 60 درصدی خاک جلوگیری می‌کند.

به گفته وی با توجه به اینکه میزان نیاز دام در هر روز 2 کیلوگرم علوفه است، 32 هزار و 500 رأس روز دام می‌توانند از این تولید مصرف کنند.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول