اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی همدان خبر داد

بازگشت 10 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده به منابع ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی همدان از بازپس‌گیری 10 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده و الحاق آن به منابع ملی خبر داد.

بازگشت 10 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده به منابع ملی

به گزارش خبرگزاری فارس ز همدان، میرکمالدین میرجعفریان عصر امروز با حضور در منطقه دیوین همدان از بازپس‌گیری 10 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده به منابع ملی خبر داد

 وی افزود: این مقدار از اراضی توسط افراد سودجو تصرف شده بود که با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی به دولت برگردانده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به تصرف حدود 10 ساله این اراضی توسط افراد سودجو گفت: از این اراضی سنگ‌های معروف به سنگ دیوین و رگه‌های سیلیس استخراج می‌شد که با اقدام حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان از ادامه این اقدام غیر مجاز جلوگیری شد.

وی از بازپس‌گیری بالغ بر 85 هکتار از اراضی دولتی تصرف شده در شهرستان نهاوند در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با مساعدت و همکاری دستگاه قضا در استان در نیمه دوم سال 90 اقدامات گسترده‌ای در سطح استان صورت گرفت.

میرجعفریان با بیان اینکه فعلاً تصرفی که مستند باشد گزارش نشده است، گفت: هرگونه تصرفی را پیگیری و با مساعدت دستگاه قضا برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این املاک و اراضی متعلق به مردم و آیندگان است، تصریح کرد: مردم با همراهی و کمک خود می‌توانند هرگونه تعرض و تصرف اراضی ملی را به دستگاه‌های ذیربط گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خواستار تشدید اقدامات دستگاه قضا علیه سودجویان اراضی ملی شد.

 دادستان عمومی و انقلاب همدان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با تعدی‌کنندگان به اراضی ملی اظهار داشت: این گونه تعرض و تصرف افراد سودجو دزدی محسوب شده و برخورد دستگاه قضا را به همراه خواهد داشت.

کامران حمزه با بیان اینکه تصرف این اراضی بدون مجوز صورت گرفته است، افزود: با کمک و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان و نیروی انتظامی این اراضی از افراد خلع ید و به منابع دولتی برگردانده شد.

وی قیمت اراضی باز پس گرفته شده را در حدود 5 میلیارد تومان بیان کرد و اظهار داشت: هرگونه راه ورودی به این اراضی بسته و افراد سودجو شناسایی شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب همدان تأکید کرد: با افرادی که در این منطقه و یا نقاط دیگر به اراضی ملی دست‌اندازی کنند به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول