اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

دست سودجویان را از تصرف اراضی ملی قطع می‌کنیم

خبرگزاری فارس: سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با جدیت و قدرت تمام دست فرصت‌طلبان و سودجویان را از تصرف اراضی ملی قطع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم سودجویان دست به یغماگری بزنند.

دست سودجویان را از تصرف اراضی ملی قطع می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول حسین‌زاده عصر امروز در نشست معاونان و مدیران منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: با اقتدار کامل مجموعه حفاظتی سعی می‌کند از مراتع و جنگل‌ها در برابر افکار سودجویانه برخی محافظت و صیانت کند که در این زمینه همراهی دستگاه قضایی و عموم مردم می‌تواند به ثمربخشی آن کمک کند.

وی با اعلام این‌که در چهار ماهه امسال 757 مورد خلأ ید از اراضی طبیعی صورت گرفته است، تصریح کرد: با همکاری دستگاه قضایی برای افراد متخلف در این حوزه حکم قانونی صادر شده و از تصرف آنها جلوگیری به عمل آمده است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: اگر به صورت قاطع با افراد برخورد شود ما قادر می‌باشیم با تقویت حوزه فرهنگی و ترویج تفکر صیانت از منابع طبیعی از برخی نارسایی‌ها جلوگیری کنیم.

این مسئول ضعف فرهنگی و برنامه های آموزشی را در این زمینه خاطرنشان کرد و ادامه داد: ‌ما نتوانستیم به معنای حقیقی فرهنگ بهره‌برداری صحیح از اراضی و جنگل را به مردم تبیین و تشریح کنیم که در این باب بهتر است نواقص و کاستی‌ها مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی از رتبه اول استان در خلأ ید اراضی در کشور خبر داد و بیان کرد: ما علاوه بر برخورد جدی با سوداگران در این زمینه با سودجویان بخش محصولات جنگلی نیز برخورد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم جنگل‌های ما به جولانگاه قاچاقچیان چوب و ذغال تبدیل شود.

به گزارش فارس، سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از فعالیت 13 پاسگاه فعال در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: هر چند اعتقاد داریم که دایر بودن این پاسگاه‌ها با تجهیزات و نیروی بسیار محدود نمی‌تواند محدوده 60 هزار هکتاری جنگل‌های استان را پوشش کامل دهد اما همچنان با تمام توان و شناسایی گلوگاه‌ها سعی داریم از قطع درختان و تبدیل آنها به ذغال جلوگیری کنیم.

حسین‌زاده گفت:‌ در چهار ماهه امسال با 446 مورد قطع درخت، 565 اصله چوب مکشوفه و چهار هزار و 800 کیلو ذغال کشف شده مواجه بودیم که به جد با عوامل آن برخورد شده و افراد خائن در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های این حوزه را احداث بندهای آبخیزداری متعدد و انجام فعالیت‌های پوششی در این زمینه توصیف کرد و افزود: ما با انجام عملیات متعدد در حوزه آبخیزداری سعی داریم از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کنیم و با فرسایش خاک و همچنین از بین رفتن منابع آبی جلوگیری لازم به عمل آمده و بهره‌برداری درست از این ظرفیت‌ها صورت بگیرد.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول