اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان:

450 هکتار از اراضی کمیجان زیر پوشش عملیات حفاظت قرار گرفت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان از اجرای عملیات حفاظت و قرق در سطح 450 هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان خبر داد.

450 هکتار از اراضی کمیجان زیر پوشش عملیات حفاظت قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محسن محمدی ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان کمیجان گفت: این پروژه‌ها به منظور حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از توسعه بیابان‌ها صورت گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی استان و توجه جدی مسئولین در این زمینه افزود: هرگونه بی‌توجهی به اراضی بیابانی موجب گسترش اراضی بیابانی می‌شود و باید در این زمینه با برنامه‌ریزی عمل کرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان وجود ماسه‌های روان و ریزگردها را از آسیب‌های جدی به منابع طبیعی استان دانست و بیان داشت: متأسفانه خسارات و آسیب‌های ناشی از تولید ریزگردها تأثیرات منفی مختلفی را در سطح شهرها، مناطق مسکونی، جاده‌ها، تأسیسات، مزارع و باغات بر جای گذاشته است که برخورد با این پدیده ضروری است.

محمدی همچنین کاهش حاصلخیزی خاک‌های زراعی، کمبود کمی و کیفی میزان آب سفره‌های زیرزمینی، افزایش سیلاب‌ها و آلودگی زیستی را از عوامل تهدیدکننده منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: استفاده بیش از حد از مراتع و بروز خشکسالی‌ها انجام فرآیند بیابانی شدن را سرعت می‌بخشد.

وی با اشاره به طرح مطالعات اجرایی بیابان در این شهرستان گفت: این طرح در حال حاضر در سطح بیش از 10 هزار هکتار در سه پلاک نهرپشته، حسین آبادشکرایی کمیجان و پلاک چزان از شهرستان خنداب در حال اجراست.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کمیجان از حفر چاه مالداری، احداث آبشخوار، نصب تلمبه بادی در برخی از مناطق این شهرستان بازدید کرد.

محمدی مساحت مراتع شهرستان کمیجان را 82 هزار هکتار عنوان کرد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول