اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 150 میلیون تومانی صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 16 کیلومتر کمربند حفاظتی اراضی ملی کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: تا پایان تیرماه، 16 کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی شهرستان کهگیلویه با اعتباری افزون بر یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از 16 کیلومتر کمربند حفاظتی اراضی ملی کهگیلویه

مظفر شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از اجرای طرح کمربند حفاظتی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح برای تعیین مرز بین زمین‌های ملی و مستثنیات و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح علائم در فواصل معین و قابل مشاهده برای مردم در مرز اراضی ملی و مستثنیات نصب و در ورودی آن مشخصات برای اجرای طرح نوشته می‌شود.

شیردل طول این کمربند حفاظتی را 16 کیلومتر و در بخش‌های مرکزی، دیشموک، لنده و سوق عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح یکی از راه‌های مناسب برای جلوگیری از توسعه غیر قانونی و تجاوز به منابع ملی محسوب می‌شود.

وی اعتبار اولیه این پروژه‌ها را بالغ بر یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ادامه این پروژه 10 کیلومتر دیگر است که در حال نقشه‌برداری و انعقاد قرارداد با پیمانکاران می‌باشد.

این مسئول یادآور شد: در اجرای این طرح با ساخت پایه‌های سیمانی و کمربند سبز، شاخصی به ارتفاع حداقل 170 سانتی‌متر ساخته و با اسکلت میلگرد و بتون‌ریزی محکم می‌شود.

وی اجرای این طرح را برای اراضی ملی در این شهرستان ضروری دانست و افزود: ایجاد کمربند حفاظتی اراضی ملی از دست‌اندازی، تخریب و تصرف این گونه اراضی به دست زمین‌خواران جلوگیری می‌کند.

شیردل با بیان این‌که بیش از 300 هکتار از اراضی ملی این شهرستان امسال به اشکال مختلف از متصرفان خارج و خلع ید شده است، تصریح کرد: 15 مورد خلعیت از اراضی منابع ملی و با احکامی بیش از 200 میلیون ریال وصولی ناشی از جرائم مختلف به نفع دولت و به حساب خزانه واریز شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های کمربند حفاظتی در شهرستان کهگیلویه تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول