اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان خبر داد

شناسایی 230 هزار هکتار از اراضی ملی برای توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از شناسایی 230 هزار هکتار از اراضی ملی برای واگذاری به طرح توسعه کشاورزی خبر داد.

شناسایی 230 هزار هکتار از اراضی ملی برای توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عزیز ارشم ظهر امروز در شورای توسعه کشاورزی خوزستان گفت: 230 هزار هکتار از اراضی ملی برای واگذاری به طرح توسعه کشاورزی استان شناسایی شده‌اند.

وی افزود: سعی شده زمین‌هایی معرفی شوند که مشکلی نداشته باشند و این اراضی نیز معارض و پرونده در مراجع قضایی ندارند که برای زراعت،‌ باغبانی و سایر طرح‌های کشاورزی قابل استفاده هستند.

ارشم اظهار کرد: در همین راستا در حال حاضر 915 هکتار از اراضی تخصیص یافته و 2 هزار هکتار نیز به امور اراضی واگذار شده است.

دبیر شورای کشاورزی خوزستان نیز در این نشست از تصویب 8 هزار و 175 طرح در شورای توسعه کشاورزی استان تاکنون خبر داد و گفت: 586 میلیارد تومان تسهیلات نیز مصوب شده است.

کیخسرو چنگلوایی افزود: حدود 6 هزار طرح و 465 میلیارد تومان تسهیلات نیز به بانک معرفی شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: 430 طرح پرداختی و عقد قرارداد شده و 41 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی و عقد قرارداد شده نیز در بانک‌ها موجود است.

به گفته وی،‌ خوزستان با 16 درصد بیشترین پرداختی تسهیلات را در طرح توسعه کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه در این شورا تعداد طرح‌های شهرستانی مهم نیست، افزود:‌ اولویت این کارگروه استفاده از ظرفیت تولید شهرستان، موازنه تولید، زیرساخت ها، به کارگیری فارغ التحصیلان بیکار و منابع آب و خاک است.

انتهای پیام/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول