اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی:

2000 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی از رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار از اراضی ملی استان خبر داد.

2000 هکتار از اراضی ملی استان مرکزی رفع تصرف شد

یوسف یوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در سال گذشته 121 مورد رفع تصرف و خلع از اراضی ملی به مساحت بیش از دو هزار هکتار توسط این اداره کل صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط اداره کل منابع طبیعی متصرفان و سودجویان اراضی ملی شناسایی و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی حفظ اراضی ملی و بیت‌المال را از وظایف مهم منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: انجام گشت و مراقبت‌ نیروهای یگان حفاظت به منظور حفظ و حراست از عرصه‌های ملی منابع طبیعی به همت بیش از 8 هزار و 600 نفر روز توسط پایگاه‌های ویژه منابع طبیعی شهرستان‌ها از مهم‌ترین اقدامات منابع طبیعی در زمینه حراست از عرصه‌های ملی طی سال گذشته به شمار می‌رود.

یوسفی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و حراست از عرصه‌های ملی خاطر نشان ساخت: بدون شک منابع طبیعی به تنهایی نخواهد توانست در امر حفاظت از اراضی ملی موفق عمل کند که می‌طلبد مردم با مشارکت و همکاری خود این اداره را در انجام وظایف یاری رسانند.

وی افزود: به منظور افزایش تعامل و مشارکت مردم این اداره اقدام به راه‌اندازی تلفن‌های رایگان 09696 در سطح استان و 120 در شهرستان‌ها کرده که شهروندان می‌توانند گزارشات خود را به صورت شبانه‌روزی با این تلفن‌ها انتقال دهند.

مدیر کل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: در سه ماهه سال جاری نیز با گشت و مراقبت نیروهای یگان با 2 هزار و 100 نفر روز 85 مورد از اراضی به مساحت بیش از 800 هکتار از سودجویان و زمین‌خواران رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول