اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز:

نمی‌توان به بهانه آزادی بیان به مقدسات ملت‌ها توهین کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان به بهانه آزادی بیان به دیگران توهین کرد و مدعی دفاع از حقوق بشر باشیم و با هتاکان و توهین‌کنندگان برخوردی نداشت.

نمی‌توان به بهانه آزادی بیان به مقدسات ملت‌ها توهین کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رعایت ادب و حفظ حرمت انسان‌ها با هر گرایش و اندیشه‌ای که هستند در دین مبین اسلام مورد تاکید بسیاری قرار دارد.

وی تصریح کرد: پیامبر بزرگوار و کریم اسلام (ص)،‌ ائمه اطهار(ع) و مراجع اعظام تقلید تاکید فرموده‌اند که هیچ مسلمان واقعی از کلمات و رفتار توهین‌آمیز به ویژه در برابر مقدسات ادیان دیگر استفاده نمی‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به انتشار فیلم توهین‌آمیز و موهن علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) بیان داشت: این رفتار برای نخستین‌‌بار از سوی غربی‌ها صورت نگرفته و سران کشورهای غربی به ویژه استکبار جهانی بارها از حربه آزادی ‌بیان برای توهین و زیر سؤال بردن مقدسات مسلمانان استفاده کرده‌اند.

مسعودی با تاکید بر اینکه توهین به دیگران هرگز با آزادی بیان و اندیشه همخوانی ندارد، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان به بهانه آزادی به دیگران توهین کرد و نمی‌توان مدعی دفاع از آزادی بیان بود، اما با هتاکان و توهین کنندگان برخوردی نداشت.

* سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی پشت پرده انتشار فیلم توهین‌آمیز هستند

وی افزود: به طور قطع دست‌هایی در انتشار چنین فیلم‌هایی در کار است و ادعای دولت آمریکا مبنی بر آزاد بودن کارگردان و عوامل فیلم دروغی بزرگ بوده و پذیرفتنی نیست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: این فیلم و موارد مشابه مانند انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز نسبت به مقدسات مسلمانان بر اساس یک برنامه هدفمند صورت گرفته و سران کاخ سفید و رژیم صهیونیستی پشت پرده این رفتار موهن قرار داشته و از آن حمایت می‌کنند.

مسعودی در پاسخ به این پرسش که چه واکنشی باید از سوی جهان اسلام نسبت به این توهین‌ها صورت گیرد؟ گفت: در ابتدا باید بدانیم که عدم اتحاد مسلمانان و وجود برخی از حاکمان ضعیف در کشورهای اسلامی عامل اصلی در تداوم این توهین‌ها است.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر در برابر توهین‌ها و رفتارهای غیر انسانی گذشته قاطعیت لازم را داشتیم و مانند حکم تاریخی امام (ره) در برابر سلمان رشدی کافر عمل می‌کردیم، هتاکان به مقدسات مسلمانان اینگونه گستاخ‌تر نمی‌شدند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: امروز باید جهان اسلام علیه سازنده و عوامل فیلم موهن و به ویژه عوامل پشت‌پرده و اصلی که دستور این کار را صادر کردند موضع واحد و قاطعانه داشته باشند تا دیگر شاهد چنین رفتارهای گستاخانه و غیر عقلانی نباشیم.

مسعودی در پایان تاکید کرد: البته واکنش مسلمانان نباید مقابله به مثل باشد، چرا که بر اساس تعالیم و احکام اسلامی هیچ مسلمان واقعی به ویژه پیروان مذهب غنی تشیع اجازه توهین به مقدسات ادیان الهی را نداشته و معتقد به مقابله به مثل نیستیم و به این رفتار نیز افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول