اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان خبر داد

جمع‎آوری 300 تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی غیر قانونی در لرستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان از جمع‌آوری 300 تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی غیر قانونی از سطح محورهای استان خبر داد.

جمع‎آوری 300 تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی غیر قانونی در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان، نصرت‌الله حیدری گفت: به علت آشنا نبودن اشخاص حقیقی و حقوقی با قوانین و مقررات نصب تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی در حاشیه راه‌ها، برخی اشخاص به صورت خودسرانه اقدام به نصب این‌گونه تابلوها به صورت غیر مجاز می‎کنند که کار جمع‎آوری 300 نمونه از این‌گونه تابلوهای شناسایی شده در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته و جمع‎آوری می‎شوند.

وی تصریح کرد: در راستای تأمین ایمنی ترافیک و تسهیل در جریان تردد وسایل نقلیه جاده‎ای استان و براساس ضوابط و شرایط کلی نصب و بهره‌برداری از تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی حاشیه راه‌ها، این اداره‌کل اقدام به ساماندهی این نوع تابلوها کرده و مطابق قانون، هرگونه نصب و بهره‌برداری از تابلوهای موصوف در حاشیه جاده باید با اخذ مجوز از اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‏های لرستان صورت گیرد و در غیر این صورت تابلوهای نصب شده غیر مجاز بوده و طبق قانون توسط این اداره‌کل جمع‎آوری می‌شوند.

حیدری عنوان کرد: هر گونه اعلامیه و نوشته روی دیوارها و سنگ‎های حاشیه جاده نیز ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‎های لرستان بیان کرد: متقاضیان نصب این‌گونه تابلوها لازم است، به این اداره‌کل مراجعه نموده و پس از طی مراحل اداری مجوز دریافت کنند.

وی بیان کرد: مطابق تبصره دو ماده هفت قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن مصوب سال 1379 و بند (ج) ماده دو آیین‏نامه اجرایی تبصره یک ماده 17 اصلاحی قانون یاد شده، نصب هر گونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه‌های قانونی کشور تنها با مجوز صادره از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‎ای مجاز بوده و هدف از اعمال قانون موصوف نیز ارتقای امنیت روانی استفاده‎ کنندگان از راه است.

حیدری از متقاضیان دریافت مجوز قانونی خواست تا با مراجعه به اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‎ها نسبت به اخذ مجوزهای قانونی صادر شده اقدام کنند.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول