اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 3 سال از تأسیس شهرستان طرقبه شاندیز صورت گرفت

راه‌اندازی سازمان تبلیغات در پیچ و خم بوروکراسی اداری در استانداری خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تا هنگامی که ما مجوز جذب نداشته باشیم، هیچ اقدامی برای راه‌اندازی سازمان تبلیغات اسلامی طرقبه و شاندیز نمی‌توانیم انجام دهیم.

راه‌اندازی سازمان تبلیغات در پیچ و خم بوروکراسی اداری در استانداری خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه حجت‌الاسلام محمود مرویان در حاشیه مراسم برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت شهرستان طرقبه شاندیز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هم اکنون دارای 15 دفتر اداری و 3 نمایندگی در شهرستان‌های استان است.

مرویان افزود: برنامه ما این است که در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی دفتر اداری و یا حداقل به صورت دفتر نمایندگی مراکزی را داشته باشیم.

وی با اشاره به نبود این سازمان در شهرستان طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: ما با توجه به محدودیت جذب نیرو، برای راه‌اندازی دفتر سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان طرقبه شاندیز با مشکل مواجه شده‌ایم.

مرویان تأکید کرد: باید برای راه‌اندازی دفتر سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان طرقبه شاندیز به ما مجوز جذب نیرو در این شهرستان داده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: البته فعالیتهای ما در هیچ شهرستانی متوقف نیست و ما بدون وجود چنین مرکز مستقلی در هر شهرستان به فعالیت خود از جمله اعزام مبلغین در طول سال، پشتیبانی فکری ائمه جماعات و ساماندهی هیئت‌های مذهبی و برگزاری گفتمان‌های دینی ادامه می‌دهیم.

وی گفت: تا هنگامی که ما مجوز جذب نداشته باشیم هیچ اقدامی برای راه‌اندازی سازمان تبلیغات اسلامی طرقبه شاندیز نمی‌توانیم انجام دهیم.

مرویان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ما با هماهنگی ائمه جمعه در سطح شهرهای طرقبه و شاندیز از 20 سال پیش در حال برگزاری و اجرا بوده است و سازمان تبلیغات با توجه به رسالت کاری‌اش اجرای برنامه‌ها را منوط به داشتن دفتر شهرستان نمی‌داند.

مرویان افزود: مجوز جذب نیرو و تجهیز زیرساخت‌ها جهت راه‌اندازی دفاتر شهرستان‌ها توسط معاونت راهبردی ریاست محترم جمهور صادر می‌شود که البته این امور به استانداری‌ها واگذار شده است.

وی گفت: در صورت گرفتن مجوز از استانداری و با توجه به نیاز مبرم این شهرستان در مسائل فرهنگی با توجه به میزان ورود گردشگر و هجمه‌های فرهنگی، یک روز هم برای راه‌اندازی دفتر سازمان تبلیغات شهرستان طرقبه شاندیز معطل نمی‌کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استانداری وعده جذب 3 هزار نفر را تا پایان سال جاری داده است که در این صورت تأمین نیروی دفاتر اداری شهرستان‌ها حل می‌شود که در این رابطه گفت‌و‌گوهایی انجام شده و اسامی افراد نیز به مجموعه‌های مرتبط داده شده است اما پیگیری خاصی از سوی استانداری انجام نشده است.

مرویان تأکید کرد: اگر به ما مجوز داده شود حتما در این شهرستان اداره مستقل دایر می‌شود.

در این رابطه فرماندار طرقبه شاندیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با ادارات کل که در این شهرستان دفاتر نمایندگی و یا اداره مستقل نداشتند مکاتباتی صورت گرفته است و ما پیگیر راه‌اندازی این ادارات در شهرستان هستیم.

علی‌اکبر رمضانی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های این شهرستان مستقر شدن ادارات جهت پاسخگویی و پیگیری امور مردم است که با هماهنگی‌های صورت گرفته امیدواریم به زودی شاهد حضور فعال تمام ادارات و بانک‌ها در این شهرستان باشیم.

رمضانی افزود: اگر برای راه‌اندازی دفاتر نمایندگی منتظر دستور جذب از سوی استان باشیم شاید تا چند سال دیگر هم فرصتی برای راه‌اندازی این ادارات در شهرستان‌ها نداشته باشیم و این موضوع به طرق دیگری قابل حل است.

وی تصریح کرد: ادارات کل استان می‌توانند از مجموعه خود یک نفر را به عنوان مسئول معرفی کنند تا با تشکیل این اداره در شهرستان‌ها، پیگیری امور با تأخیر مواجه نشود.

رمضانی در پایان اظهار داشت: فرمانداری طرقبه شاندیز آمادگی کامل خود را جهت راه‌‌اندازی دفاتر نمایندگی اداراتی که در این شهرستان نمایندگی ندارند را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول