اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال محقق می‌شود

اعزام 300 گروه جهادی به مناطق محروم خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام 300 گروه جهادی به مناطق محروم استان تا پایان سال جاری خبر داد.

اعزام 300 گروه جهادی به مناطق محروم خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از 150 گروه جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شده است.

وی تعداد گروه‌های جهادی مهمان به خراسان جنوبی را شش گروه تا پایان امسال عنوان کرد و افزود: تاکنون چهار گروه در استان فعالیت کرده و تا پایان سال نیز دو گروه مهمان به استان اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از انجام 813 هزار نفر روز در سال گذشته توسط گروه‌های جهادی اعزامی به مناطق مختلف خبر داد و گفت: در این راستا 198 گروه جهادی فعالیت کردند.

زهرایی تعهد گروه‌های جهادی امسال را 17 هزار نفر روز دانست و اضافه کرد: از این تعداد، سهمیه دانشجویی 2 هزار نفر روز و اردوی محلات 15 هزار نفر روز است.

وی ادامه داد: همچنین در سال 89 میزان تعهد این مجموعه 350 هزار نفر روز بوده که دو برابر این رقم تحقق یافته و به 780 هزار نفر روز رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد 137 گروه محلات و 61 گروه دانشجویی بوده است.

زهرایی همچنین تعداد گروه‌های مهمان جهادی اعزام شده به استان را در سال گذشته چهار گروه برشمرد و گفت: گروه‌های مهمان از دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، امام صادق(ع) و صنعتی شریف بوده‌اند.

*شناسنامه‌دار کردن گروه‌های جهادی

وی از شناسنامه‌دار کردن گروه‌های جهادی به عنوان برنامه شاخص جهاد سازندگی در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا گروه‌های جهادی ساماندهی و مدیریت می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: در این راستا تاکنون 150 گروه جهادی کد شناسه دریافت کرده‌اند و با این کد شاکله این گروه برای همیشه حفظ می‌شود.

زهرایی خودسازی، کمک به مردم منطقه و آسیب‌شناسی منطقه را از اهداف گروه‌های جهادی اعزام شده به مناطق محروم دانست.

وی مباحث سوادآموزی، روش‌های نوین کشاورزی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ترویج زکات و ترویج وقف را از مهم‌ترین موضوعات مورد نیاز در روستاها دانست که گروه‌های جهادی در این راستا اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول