اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی:

گروه جهادی محلات خراسان جنوبی برتر کشوری شد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از تشکیل 73 گروه جهادی محلات در این استان خبر داد و گفت: خراسان جنوبی در این زمینه برتر کشور است.

گروه جهادی محلات خراسان جنوبی برتر کشوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد زهرایی صبح امروز در جلسه اختتامیه طرح هجرت سه بسیج سازندگی شهرستان نهبندان اظهار داشت: بسیج سازندگی در سال 79 به فرموده مقام معظم رهبری آغاز و در مرحله نخست برای غنی‌سازی اوقات فراغت وارد میدان شد.
وی ادامه داد: ولی امروزه در برنامه پنجم توسعه رویکرد بسیج سازندگی به سمت اشتغال پایدار و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی تغییر مسیر داده است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه هجرت دارای فرآیند چند بعدی است، تصریح کرد: یکی از ابعاد مهم هجرت سه خودسازی و ایجاد خودباوری در جوانان است.
زهرایی شناسایی، آسیب‌شناسی و نیازسنجی سپس انجام امورات مختلف فرهنگی و عمرانی در مناطق محروم را یکی دیگر از ابعاد هجرت سه عنوان کرد و افزود: ماندگاری و تداوم طرح‌های هجرت در مناطق مختلف یکی دیگر از ابعاد مهم هجرت به شمار می‌رود که در این راستا گروه‌های جهادی محلات را راه‌اندازی کردیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 73 گروه جهادی محلات در استان تشکیل شده است، یادآور شد: خراسان جنوبی در این راستا در بین سایر استان‌های کشور حائز رتبه نخست و برتر شده است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اضافه کرد: چون محور یک محله مسجد است نیز گروه‌های جهادی محلات را با محوریت مساجد راه‌اندازی کردیم تا کارها و برنامه‌های این گروها کمرنگ و فراموش نشود.
زهرایی 70 درصد گروه‌های جهادی استان را متشکل از خواهران دانست و گفت: برادران در این زمینه استقبال خوب نداشته و باید نسل جوان برادر ما برای یکبار در این گروه‌ها حاضر و طعم خدمت در مناطق محروم را بچشند تا روحیه خودباوری و خودسازی در آنان تقویت شود.
وی با بیان اینکه امسال 392 ریز پروژه در بیش از 250 روستای محروم استان توسط گروه‌های جهادی به سرانجام رسیده است، اظهار داشت: در بیشتر گروه‌های جهادی طی سال جاری 30 هزار اعزام شونده با 482 هزار نفر روز کار را در سطح استان داشتیم.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در شهرستان نهبندان نیز امسال سه هزار و 500 نفر اعزام شونده با بیش از 33 هزار و 500 نفر روز کار عملکرد را داشتیم.
زهرایی از برگزاری جشنواره‌‌ای به منظور تجلیل از گروه‌های جهادی و آسیب‌شناسی مناطق محروم استان طی آذر ماه امسال خبر داد افزود: در حقیقت جهادگران گروه‌های جهادی سفیران خدمت‌رسانی در مناطق محروم هستند.
وی از اجرای طرح بزرگ بیابان‌زدایی با همکاری اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و با محوریت دانش‌آموزان در سال جاری خبر داد.
امام جمعه نهبندان نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل بسیج سازندگی و سایر نهادها به فرموده امام(ره) و مقام معظم رهبری در کشور تصریح کرد: در حقیقت فرمان صدور تشکیل نهادها و گروه‌های مختلف توسط این بزرگواران کارهای بر زمین مانده بسیاری را تاکنون ساماندهی و به نتیجه رسانده که یکی از این نهادها جهاد سازندگی و بسیج سازندگی است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عباسعلی خزاعی گفت: حضور جوانان در گروه‌های جهادی و طرح‌های هجرت در حقیقت یک تمرین مدیریتی برای آنان در آینده به شمار می‌رود.
وی اظهار داشت: گروه‌های جهادی و سنگر بسیج بهترین مکان برای بیمه شدن نسل جوان جامعه محسوب می‌شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول