اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل:

اکیپ 60 نفره بسیجیان در مناطق زلزله‌زده خدمت‌رسانی می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل گفت‌: در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی سه اکیپ 60 نفره ما مشغول خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

اکیپ 60 نفره بسیجیان در مناطق زلزله‌زده خدمت‌رسانی می‌کنند

اکبر اسفندیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بعد از اطلاع از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی بسیجیان ما از اقشار مختلف برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کردند که با هماهنگی سپاه آذربایجان شرقی اعزام نیروها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در همان ساعات اولیه یک اکیپ مجهز بسیج سازندگی استان در مناطق زلزله‌زده و روستایی اهر حضور یافتند که به دنبال انتشار خبر گستردگی زلزله و آسیب‌های آن بسیجیان دانشگاه محقق اردبیلی، محلات و طیف دانشجویی در مناطق زلزله‌زده به ویژه سه روستای جیقه، ولی‌لو و شهسوار حاضر شده و در مجموع به 650 تا 700 خانوار در این روستاها یاری رساندند.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل یادآور شد: بسیجیان با روحیه پاک، زلال و ساده و منش بی‌ادعا با تمام داشته‌ها و توان خود و روحیه عالی و انگیزه مضاعف در مناطق آسیب‌دیده کار امداد‌رسانی را به هر شکل ممکن به سرانجام رساندند.

اسفندیاری گفت:‌ در یک پشتیبانی واقعی ما از شهرهای مختلف به همت بسیجیان کمک‌های نقدی و غیرنقدی هموطنانمان را جمع‌آوری کردیم و با ارسال آنها سعی کردیم به صورت عادلانه این اقلام و الزامات زیستی را حتی دم در چادر‌ها و منازل باقی مانده از زلزله تحویل روستاییان دهیم.

* بسیجیان در احیای خانه‌های روستایی زلزله‌زده پیشقدم هستند

این مسئول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: با استقرار اکیپ‌ها در دو هفته گذشته شاهد جابجایی نیروهای امداد‌رسان خود بودیم که بعد از اسکان اضطراری و برپا شدن چادر‌ها از روزهای گذشته آوار‌برداری و حتی ساخت واحدهای مسکونی در روستاها به همت بسیجیان آغاز شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل بیان داشت: البته ساخت و ساز‌ها با نظارت فنی مهندسان انجام می‌شود ولی مصمم هستیم تا آغاز فصل سرما با همراهی سایر نیروها به ویژه بنیاد مسکن سرپناهی ایمن و راحت را برای زلزله‌زدگان فراهم آوریم.

اسفندیاری افزود: به صورت خودجوش کمک‌های مردمی در قالب چهار دستگاه کامیون به ویژه آب‌معدنی، گاز پیکنیک و لوازم پخت غذا تهیه شده و به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

وی همچنین از استقرار اکیپ‌های پزشکی بسیج سازندگی در مناطق زلزله‌زده با هدف مداوای بیماران اشاره کرد و ادامه داد: ما علاوه بر تامین و توزیع داروی رایگان به بیماران ویزیت رایگان آنها را نیز به همت پزشکان متخصص انجام دادیم.

رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه تعدادی از روستاییان دغدغه نگهداری احشام خود را در مناطق زلزله‌زده داشتند و از وحشت حمله گرگ‌های وحشی در ترس و هراس بودند ما سعی کردیم برای آغل‌های آنها چراغ و روشنایی نصب کنیم تا از این طریق احشام آنها نیز در ایمنی باشد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول