اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده انستیوپاستور شمال کشور خبر داد

هزینه 13 میلیارد تومانی برای خرید واکسن انسانی هاری

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده انستیوپاستور شمال کشور گفت: سالانه 13 میلیارد تومان در کشور برای خرید واکسن انسانی هاری هزینه می‌شود.

هزینه 13 میلیارد تومانی برای خرید واکسن انسانی هاری

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محسن آسوری صبح امروز در کمیته استانی مبارزه هاری در محل این پژوهشکده با اشاره به اینکه در پنج سال اخیر در پنج استان شمالی زیر پوشش این پژوهشکده به طور متوسط سالانه 5 هزار مورد حیوان‌گزیدگی مشاهده می‌شود، افزود: در برخی استان‌ها مانند گلستان این روند سیر کاهشی و در برخی نیز مانند اردبیل و سمنان این روند افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه در 10 سال اخیر دو مورد مرگ بر اثر حیوان‌گزیدگی در این منطقه گزارش شده، بیان داشت: از 109 مورد نمونه ارسالی در سال گذشته به این مجموعه، 79 مورد به میزان 74 درصد مثبت اعلام شده است.

آسوری با اعلام اینکه هزینه تشخیص بیماری هاری در این مجموعه برای هر فرد 18 هزار تومان است، ادامه داد: این خدمات به صورت رایگان برای آسیب‌دیدگان صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه سالانه 13 میلیارد تومان برای خرید واکسن انسانی هاری در کشور هزینه می‌شود، تصریح کرد: این رقم هزینه هنگفتی در بخش سلامت کشور است.

رئیس پژوهشکده انستیوپاستور شمال کشور با بیان اینکه این هزینه در مازندران سالانه 700 تا 800 میلیون تومان برآورد شده، متذکر شد: آموزش و فرهنگ‌سازی واکسیناسیون در کنار معدوم کردن سگ‌های ولگرد می‌تواند این هزینه‌ها را کاهش دهد.

وی با اعلام اینکه نگرانی در زمینه سگ‌های ولگرد این هزینه‌ها را افزایش می‌دهد، اذعان داشت: باید در زمینه پیشگیری از این بیماری تدابیر دیگری اندیشیده شود.

انتهای ‌پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول