اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر جهاد کشاورزی در شیراز قول داد

ایجاد ردیف بودجه برای انجیرستان‌های استهبان

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی گفت: قول می‌دهیم که ایجاد یک ردیف بودجه برای حفظ، نگهداری و توسعه باغات انجیر با محوریت باغات استهبان را با جدیت دنبال کنیم.

ایجاد ردیف بودجه برای انجیرستان‌های استهبان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صادق خلیلیان در جشنواره ملی مردمی انجیر استهبان اظهار داشت: مطالعات مربوط به اختصاص ردیف بودجه برای باغات استهبان انجام و مصوبه کمیسیون ماده 215 نیز اخذ شده است و این امر در بودجه سال 92 امکان تحقق دارد.

وی افزود: در مورد صنایع بسته‌بندی، فرآوری و نگهداری محصول مهم و ملی انجیر باید تلاش بیشتری انجام شود.

خلیلیان بیان کرد: برای استان فارس خط اعتباری ویژه‌ای به منظور توسعه صنایع جانبی کشاورزی از محل طرح توسعه کشاورزی اختصاص یافت که این مسئله در مورد انجیر استهبان نیز صدق می‌کند و پشتیبانی ارزشمندی از صنایع مرتبط محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ملت ایران در شرایط فعلی با وجود تمام توطئه‌ها و بدخواهی‌ها مستحکم بر مواضع خود ایستاده و دشمنان هر روز بیشتر از دیروز مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در کشور ما به هر نقطه‌ای که مراجعه کنید با شادابی و نشاط مسیر توسعه در حال طی شدن است.

وی ادامه داد: در کشور زرخیز ما، ظرفیت‌های کشاورزی می‌تواند محور توسعه قرار گیرد چرا که توانمندی‌هایی که خداوند در کشور قرار داده مانند شرایط آب و خاک باعث به دست آمدن محصولاتی کیفی می‌شود.

خلیلیان اضافه کرد: با تکیه بر همین ظرفیت‌های کشاورزی نقاط مختلف کشور، در سال گذشته نیاز داخلی کشور به محصولات کشاورزی بیش از 92 درصد از داخل تامین و بیش از 5.5 میلیون دلار محصولات کشاورزی نیز در همین سال صادر شد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه امور زیربنایی در کشاورزی گفت: فعالیت‌های مرتبط با آب و خاک در بخش کشاورزی باید به جد پیگیری شود چرا که کشور ما در شرایط آب و هوایی خشک و نیمه خشک قرار دارد و ارتقای روش‌های استحصال و انتقال آب بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و نگهداری و توسعه باغات کشور ارز‌آوری خوبی دارد و لازم است که به طور همزمان بهره‌وری در واحدهای تولیدی افزایش یابد.

ارتقای سلامت غذایی با استفاده از کشت ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی در زمینه توسعه کشاورزی، در ادامه مورد اشاره وزیر قرار گرفت.

به گفته وی، بسیاری از باغات کشور مانند انجیرستان‌های استهبان به طور طبیعی ارگانیک هستند و این مسئله امتیازی ارزشمند برای محصولات این شهرستان است.

به گزارش فارس، استقرار هیئتی ویژه برای پیگیری نتایج جشنواره انجیر و ارزیابی سه ماه یک بار گزارش‌های پیشرفت اهداف جشنواره، دیگر مواردی بود که وزیر جهاد کشاورزی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول