اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر رشت:

سهم بودجه کلانشهر شدن رشت مشخص نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با وجود اعلام کلانشهر شدن رشت، ریالی به حساب شهرداری این شهر واریز نشده است.

سهم بودجه کلانشهر شدن رشت مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش در نشست مشترک با نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه تعامل نمایندگان این دو پارلمان می‌تواند بسیاری از مشکلات رشت را برطرف کند، اظهار کرد: در مدت یک دوره فعالیت ارتباط ما با نمایندگان تثبیت نشده و از آنها فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه خروجی این نشست‌های مشترک مشخص نبوده است، تصریح کرد: بسیاری از مسایل شهری می‌تواند توسط نمایندگان در وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری و برطرف شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به موضوع کلانشهر شدن رشت اشاره کرد و گفت: با وجود اعلام کلانشهر بودن رشت، اما یک ریال به حساب شهرداری این شهر واریز نشده است.

وی توقف پروژه قطار شهری به دلیل عدم تصویب طرح جامع رشت را از دیگر مواردی عنوان کرد که نیازمند پیگیری نمایندگان است.

عاقل‌منش با اشاره به اینکه درباره سه حوزه مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که یکی از آن در حال برطرف شدن است، خاطرنشان کرد: بحث زباله یکی از مشکلات است که با نصب دستگاه زباله‌سوز 600 تنی و تبدیل آن به برق تا حدودی برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: مشکلات زباله سراوان رشت به قوت خود باقی است و معضل آلودگی دو رودخانه‌ زرجوب و گوهررود این شهر هنوز لاینحل باقی مانده است و قرار بود 20 درصد فاضلاب در هفته دولت امسال به تصفیه خانه رشت منتقل شود که اینگونه نشد.

عضو شورای رشت با تصریح بر اینکه تا چه زمان باید شاهد آلودگی این دو رودخانه باشیم، یادآور شد: پساب‌ها و فاضلاب‌های شهری و صنعتی نیاز به ساماندهی دارند.

وی آماده نبودن موضوع مسکن مهر رشت را از دیگر مسایل این شهر عنوان کرد که نیاز به همکاری نمایندگان دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه 95 درصد توقع ما از نمایندگان مجلس بالا رفته است، اظهار کرد: سال آینده انتخابات ریاست جمهوری است و نمایندگان مجلس تلاش کنند یک یا دو وزیر گیلانی در کابینه داشته باشیم.

محمود مباحی حضور وزیر گیلانی در کابینه دولت را به نفع استان دانست و افزود: نمایندگان می‌توانند در این زمینه فعالیت بیشتری کنند.

غلامرضا هاتفی عضو شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه 44 درصد جمعیت استان شهری است، اظهار کرد: 40 درصد جمعیت شهری در رشت ساکن هستند که نیاز به برنامه‌ریزی برای این شهر را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول