اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان بیان کرد

اختصاص 80 درصد بودجه کشور به بخش فرهنگی

خبرگزاری فارس:استاندار کرمان گفت: 80 درصد اعتبارات کشور در بخش فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، ورزش، مراسم ملی و مذهبی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نشریات هزینه می‌شود.

اختصاص 80 درصد بودجه کشور به بخش فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی جوانان نخبه استان کرمان درباره همبستگی و انسجام ملی جوانان کرمانی اظهار داشت: اجلاس جنبش غیرمتعهدها با صلابت در ایران در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس مذکور موجب غرور ملی است، عنوان کرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در این برهه از زمان بیانگر اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی است که امیدوارم این اجلاس برای آزادگان جهان مایه خیر و برکت باشد.

وی بیان داشت: از ابتدای دوران مدیریت من در کرمان تاکنون سه موضوع امنیت، فراهم کردن بستر آرام و گسترش معنویت و اخلاق را در اولویت فعالیت‌ها قرار داده‌ام و امنیت محور اصلی فعالیت‌ها در استان کرمان است زیرا تمام حرکت‌ها در سایه امنیت محقق می‌شود.

نجار با اشاره به اینکه کرمان متأثر از مشکلات مرزهای شرقی از جمله قاچاق موادمخدر، حضور افاغنه و شرارت‌ها است، ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مشارکت مردم و نیروهای امنیتی و انتظامی به وضع مطلوب امنیتی رسیده‌ایم.

مقام عالی استان از کاهش 54 درصدی ناامنی طی دو سال گذشته در استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز شاهد افزایش 23 درصدی امنیت در این خطه هستیم.

نجار با بیان اینکه بستری آرام برای کار و تلاش صادقانه و بی‌منت در استان کرمان فراهم شده است، افزود: در بستر متشنج نمی‌توان کار کرد.

وی بیان داشت: مسیر راه توسط اسلام، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم شده است و بیداری اسلامی در کشورهای مختلف برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

نجار بر گسترش معنویت و اخلاق در جامعه تأکید و عنوان کرد: ما باید در تمام مراحل زندگی اخلاق را برجسته کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دولتمردان اذعان داشت: تأیید عملکرد دولت توسط رهبری برای ما ارزشمند است.

استاندار کرمان با بیان اینکه سخنان مطرح شده از سوی جوانان نخبه در همایش امروز جزئی بود، ابراز داشت: نظرات این جوانان باید عمیق‌تر و ژرف‌تر باشد، زیرا نخبگان باید فوق‌العاده‌تر از افراد عادی فکر کنند.

نجار تصریح کرد: در مسیر رهبری و ولایت قرار گرفتن اصل و هنر است و علم همراه با تهذیب و تزکیه ارزش دارد.

وی افزود: تحریم‌ها نظام و انقلاب اسلامی را بیمه کرد و این تحریم‌ها موجب شد تا ما به دنبال علم برویم و اکنون به جایگاه‌های رفیع علمی دست یافته‌ایم.

نجار با ارائه گزارشی از عملکرد دولت‌های نهم و دهم در استان کرمان گفت: تعداد کتابخانه‌ها در این خطه از 17 باب در سال 57 به 103 باب در سال گذشته افزایش یافته است.

وی تعداد مطبوعات استان کرمان در حال حاضر را 170 مورد ذکر و بیان کرد: در سال 57 فقط دو مطبوعات در استان کرمان فعال بوده است.

نجار عنوان کرد: تعداد فرستنده‌های تلویزیونی از 11 مورد در سال 57 به یک هزار و 750 مورد در سال گذشته افزایش یافته است.

وی از وجود 50 سانتی متر سرانه ورزشی در استان کرمان تا سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: این رقم در سال 57 برابر با 15 سانتی متر بوده است که تا پایان دولت دهم به 70 سانتی متر می‌رسد.

نجار با اشاره به اینکه در سال 57 هیچ بزرگراهی در استان کرمان وجود نداشته است، گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 200 کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده که این رقم تا پایان دولت دهم به بیش از یک هزار و 450 کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال 57 فقط پنج مؤسسه آموزش عالی در استان کرمان فعالیت می‌کرد، اظهار داشت: در حال حاضر 131 مؤسسه آموزش عالی در استان کرمان دایر شده است.

نجار از سرمایه‌گذاری 25 هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت و معدن استان کرمان خبر داد و بیان داشت: 4 میلیون تن کنسانتره در این استان آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: 80 درصد اعتبارات کشور در بخش فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، ورزش، مراسم ملی و مذهبی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مساجد، نشریات و ... هزینه می‌شود.

نجار خواستار ارائه طرح‌ها و پروژه‌های تأثیرگذار و ماندگار شد و ابراز داشت: از مجموع یک هزار و 450 میلیارد تومان طرح فرهنگی ارائه شده در سال گذشته فقط 50 میلیارد تومان طرح برای فکر و اندیشه و بقیه طرح‌ها در زمینه‌های عمرانی و ساخت و ساز بود.

وی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان و ورزشکاران در دستور کار قرار دارد، افزود: فرد نخبه با کمترین امکانات بیشترین فکر را ارائه می‌دهد.

نجار اظهار داشت: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دولت‌های نهم و دهم از 80 مورد به 700 کانون رسیده است.

استاندار کرمان از فعالیت 170 مؤسسه قرآنی در استان خبر داد و ابراز داشت: فضاهای فرهنگی از 150 هزار متر مربع به 65 هزار متر مربع در دولت‌های نهم و دهم افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول