اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

بقاع امامزادگان میراثی نیاز به بودجه 10 میلیارد ریالی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه برخی از امامزادگان میراثی به علت عدم تخصیص اعتبار در حال مخروبه شدن هستند گفت: برای مرمّت امامزادگان میراثی نیاز به بودجه بیش از 10 میلیارد ریالی است.

بقاع امامزادگان میراثی نیاز به بودجه 10 میلیارد ریالی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در جلسه ساماندهی اماکن متبرکه و امامزادگان استان مازندران بیان داشت: برای مرمّت امامزادگان میراثی نیاز به بودجه بیش از 10 میلیارد ریالی است.

وی افزود: در استان مازندران یک هزار و 322 امامزاده به ثبت رسیده است و ساختمان 31 بقعه متبرکه میراثی هستند و با توجه به اینکه از سال‌های دور ساختمان این اماکن ساخته شده است نیاز به مرمّت و تعمیر جدّی دارند.

وی یادآور شد: بعضی از این اماکن به علت عدم تخصیص اعتبار در حال مخروبه شدن هستند و میراث فرهنگی باید برای حفظ این اماکن معنوی که گردشگران و زائران بسیار زیادی را در طول سال به خود جذب می‌کند چاره‌ای بیاندیشد و برای آنها اعتبار قابل توجهی اختصاص داد.

سهرابی گفت: گنبد، گلدسته، مقابر و ساختمان این امامزادگان مربوط به قرون 8 تا 9 و 10 هجری و زمان قاجار و صفوی و تیموریان برمی‌گردد که به ثبت میراث فرهنگی رسیده و اگر توجهی به این اماکن از سوی میراث فرهنگی نشود خسارت جبران‌ناپذیری هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی دربر خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت امامزادگان اظهار داشت: این اداره کل پروژه 250 امامزاده را در دست اجرا دارد و اگر میراثی نبودند قطعا زیر پوشش این طرح قرار می‌گرفتند.

وی افزود: امامزادگان با عنایت و دستور مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر مبنی بر تبدیل این اماکن از قطب فرهنگی به مرکز فرهنگ دینی تبدیل شد.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول