اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی:

دانشگاه علمی کاربردی ردیف بودجه دولتی ندارد

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و امور اداری مالی دانشگاه جامع علمی - کاربردی گفت: دانشگاه جامع علمی - کاربردی ردیف عمرانی و بودجه دولتی ندارد و این امر برای ما ضعف به شمار می‌رود.

دانشگاه علمی کاربردی ردیف بودجه دولتی ندارد

محمد حسین حاجلو در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با حضور پورعباس به عنوان رئیس دانشگاه جامع علمی – کاربردی، به سرعت نظام‌نامه فنی مهارتی این دانشگاه تدوین شده که در قالب آن صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مورد تایید و ارزیابی نهایی قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: این تایید صلاحیت در 10 سطح انجام می‌شود و ما از مهرماه استادی را راهی کلاس‌های درس این دانشگاه نخواهیم کرد که فاقد ID کارت یا کد تدریس باشد.

حاجلو با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی - کاربردی پایین‌ترین شهریه را در کشور از دانشجویان دریافت می‌کند، افزود: از شهریه دریافتی تنها 15 درصد به حساب متمرکز این دانشگاه پرد‌اخت می‌شود و مابقی در قسمت‌های دیگر هزینه می‌شود

این مسئول از ارائه تخفیف شهریه تا 25 درصد برای دانشجویان خبر داد و گفت: دیگر اجازه نخواهیم داد کلاس‌های این دانشگاه در آپارتمان‌های دو طبقه و محیط‌های ناجور برگزار شود یا مدرسی بدون صلاحیت علمی و عملی در سر کلاس حاضر شود.

معاون پشتیبانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی با بیان اینکه حداقل 40 درصد آموزش‌ها باید در این دانشگاه به صورت مهارتی با اساتید مجرب عرضه شود، افزود: ما به معایب و مشکلات سال 90 کاری نداریم چراکه از ابتدای سال 91 در قالب نظام‌‌نامه مهارتی فناوری به اصلاح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دانشگاه اقدام کردیم.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی سامانه سجاد بدون دخالت دانشگاه‌ها و فرد خاص صلاحیت‌های علمی و عمومی مدرسان ما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و حتی در صدور مجوز راه‌اندازی مراکز و رشته‌های جدید علاوه بر ارزیابی فضا و اساتید ظرفیت استان‌ها را نیز سنجش می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه روسای مراکز دانشگاهی ما باید از حداقل مدرک فوق لیسانس برخوردار باشند، افزود: ابلاغ کردیم تمام روسای ما از نظرات و پیشنهادات ارشادی و اصلاحی حداقل یک مشاور مجرب بهره‌مند شوند.

حاجلو با اعلام اینکه تمام انتقادات به حق و به جا را به جان می‌خریم، تصریح کرد: نباید به خاطر اقدامات گذشته دیگران رسانه‌ها ما را سرزنش کنند چراکه ما از اردیبهشت ماه امسال تاکنون 17 استان را بازدید کردیم و سعی می‌کنیم تا 15 آبان ماه به تمام استان‌ها سرکشی کرده و نقاط ضعف و قوت خود را ارزیابی کنیم.

وی گفت: در این شش ماه به 920 مرکز برای بازدید مراجعه کرده و در یک آفت‌شناسی دقیق سعی کردیم مشکلات و نارسایی‌های دانشگاه جامع علمی - کاربردی را از لحاظ فضا، امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حتی علل پرداخت نشدن به موقع حقوق مدرسان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

این مسئول در ادامه از رایزنی‌های انجام شده برای وارد شدن این دانشگاه به مجموعه دستگاه‌های دریافت کننده بودجه دولتی خبر داد و گفت: باید ردیف عمرانی برای احداث واحدهای استانی و تجهیز مراکز تدارک دیده شود و این دانشگاه از بودجه عمرانی و تملک دارایی استفاده کند.

معاون پشتیبانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی افزود: این نهایت مظلومیت است که این دانشگاه با 20 سال خدمت و حضور در عرصه آموزش عالی هنوز از ردیف عمرانی بی‌بهره است و برخی از ساختمان‌های این دانشگاه از مطلوبیت مورد نظر بهره‌مند نیست.

معاون پشتیبانی دانشگاه جامع علمی - کاربردی خاطرنشان کرد: اگر سایر دانشگاه‌ها 100 درصد بودجه و درآمدشان مال خودشان است ولی در این دانشگاه تنها از 15 درصد درآمد خودمان استفاده می‌کنیم.

وی به فعالیت 930 نیروی قراردادی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سفر به اردبیل یک میلیارد تومان تعهد کردیم که برای احداث مرکز جامع علمی -کاربردی اردبیل اختصاص دهیم که به همین رقم نیز باید مسئولان استان در کنار واگذاری 5 هزار مترمربع زمین اختصاص دهند تا این مجموعه به سرعت احداث شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول