اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان:

بودجه کافی برای اجرای طرح‌های معدنی در همدان اختصاص یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بر لزوم اختصاص بودجه کافی برای اجرای طرح‌های معدنی در استان همدان تأکید کرد.

بودجه کافی برای اجرای طرح‌های معدنی در همدان اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی فرشچی‌موحد ‌در همایش نقش معدن در توسعه اقتصادی و نقش مهندسی در بهبود فعالیت‌های معدنی در استان همدان با بیان اینکه فعالیت‌های مطلوبی در استان همدان در زمینه توجه به معدن شکل گرفته است، اظهار کرد: با توجه به وجود 27 نوع ماده معدنی در همدان، این استان جزو 10 استان برتر کشور در زمینه معدن است.

وی با اشاره به وجود معادن مختلف از جمله سلیس، گرانیت مشکی و ... با بیان اینکه معادن همدان جزو معادن با ذخایر بالاست، تصریح کرد: تسهیلات قابل توجه در حوزه معادن وجود ندارد که با این وصف دولت باید حمایت منطقی از این بخش داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به فعال بودن یک هزار و 466 واحد صنعتی در این استان، عنوان کرد: 381 واحد از این تعداد مربوط به واحدهای غیر فلز و صنایع معدنی است.

وی با بیان اینکه 25 درصد از واحدهای تولیدی به سمت معادن فعال است، گفت: کل سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی 16 هزار میلیارد ریال است.

فرشچی‌موحد با بیان اینکه 29 هزار نفر در حوزه صنعت و معدن مشغول هستند، ابراز کرد: از این تعداد بیش از 7 هزار و 700 نفر در حوزه معدن فعالیت دارند که حدود 26 درصد آمار می‌شود.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری در بخش معادن 410 میلیارد ریال است که اشتغالزایی 2 هزار نفر را در پی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه با ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و معدنی باید تولید را گسترش داد این مهم را در گرو حمایت همه دستگاه‌ها از این بخش دانست.

وی در پایان سخنان خود خواستار تضمین سرمایه‌گذاری با حمایت‌ دستگاه‌های مختلف و نیز تخصیص بودجه کافی برای اجرای طرح‌های معدنی در استان همدان شد.

انتهای پیام/‌ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول