اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

برنامه‌های فرهنگی در انجمن‌ها مطابق با ارزش‌های اسلامی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: برنامه‌های فرهنگی در انجمن‌ها باید مطابق با ارزش‌های نظام اسلامی، دین و اخلاق اسلامی باشد.

برنامه‌های فرهنگی در انجمن‌ها مطابق با ارزش‌های اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مشایخی ظهر امروز در دیدار با اعضای پیشکسوت انجمن ادبی قائم مقام اظهار داشت: امروز انجمن‌‌های فرهنگی بازوی توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که باید در برنامه‌ریزی‌هایشان ارزش‌ها و مصلحت‌های نظام و اسلام را در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز برنامه‌های انجمن‌های ادبی نسبت به سال‌های گذشته از رشد کیفی قابل توجهی برخوردارند که باید برای هر چه بهتر شدن برنامه‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: اعضای انجمن شعر و ادب استان در جشنواره‌های مختلف که در سطح ملی برگزار شده افتخارات بسیاری را برای استان کسب کرده‌اند که این مایه عزت و افتخار تاریخ هنر این استان است.

مشایخی با بیان اینکه پیشکسوتان حوزه شعر هر کدام به عنوان مرجعی مهم در حوزه‌های فرهنگی و هنری از جمله مطبوعات، قرآنی، هنرهای تجسمی، نمایش و نویسندگی نیز دستی بر آتش دارند گفت: انجمن ادبی قائم‌مقام در کلیه انجمن‌ها از جمله انجمن امیرکبیر است که جا دارد از اقدامات صورت گرفته در این انجمن قدردانی شود.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه نقد درست تاکید کرد و ادامه داد: اگر نقد تفکر استبدادی باشد باعث از بین رفتن و اگر هدایت شده باشد موجب تخریب می‌شود، نقد باید منصفانه، دلسوزانه و آگاهانه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به چاپ اطلس فرهنگی استان بیان کرد: این اطلس در 14 عنوان و با صرف اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان بعد از جمع‌آوری پیشنهادات و انتقادات اصحاب فرهنگ و هنر چاپ و منتشر می‌شود.

مشایخی گفت: تالار مرکزی اراک نیز یکی از پروژه‌های در دست اقدام این اداره کل است که با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان تا پایان دولت دهم احداث می‌شود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول