اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته کتاب صورت می‌گیرد؛

سخنرانی پروفسور محقق در انجمن ادبیات و فلسفه مازندران

خبرگزاری فارس: در هفته کتاب، پروفسور مهدی محقق در ساری حضور می‌یابد و در جمع اعضای انجمن ادبیات و فلسفه مازندران سخنرانی می‌کند.

سخنرانی پروفسور محقق در انجمن ادبیات و فلسفه مازندران
حسین نورانی کارشناس مسئول تحقیقات فرهنگ بومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: انجمن ادبیات و فلسفه مازندران از موسسات فعال عرصه غیرانتفاعی و مردمی استان مازندران است که در زمینه آموزش و پژوهش حوزه علوم انسانی سالیان سال است که خدمتگزار اهالی فرهنگ و هنر مازندران است.
نورانی خاطرنشان کرد: برنامه‌های شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی و آموزش فلسفه شرق و غرب در کنار برگزاری همایش‌های فرهنگی با حضور چهره‌های ماندگار کشور از عمده فعالیت‌های سالیان اخیر این انجمن است.
وی از حضور پروفسور مهدی محقق در ساری خبر داد و افزود: محقق در شهر مشهد به دنیا آمد و دارای مدرک دکتری در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.
کارشناس مسئول تحقیقات فرهنگ بومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری در معرفی بیشتر این اندیشمند خاطرنشان کرد: محقق بنیان‌گذار دایرةالمعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دایرةالمعارف اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی است.
کارشناس مسئول تحقیقات فرهنگ بومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری تصریح کرد: این استاد دانشگاه تهران از اساتید اسبق دانشگاه‌های کانادا و مالزی و از چهره‌های ماندگار ایران است.
وی تصریح کرد: محقق، علوم حوزوی را در حوزه‌های علمیه مشهد و تهران تا مرحله اجتهاد فرا گرفت و موفق به اخذ درجه اجتهاد از آیت‌الله جعفر کاشف‌الغطا و آیت‌الله محمدتقی خوانساری شد.
مدیر برنامه‌های مهدی محقق در پایان اذعان داشت: این استاد برجسته در روز 23 آبان ماه در نشست تخصصی انجمن ادبیات و فلسفه مازندران در جمع فرهیختگان ساروی در انجمن ادبیات و فلسفه واقع در ساری، خیابان صهبا، کوچه گلها، کوی پرستو به سخنرانی می‌پردازد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول