اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

19 اسفندماه

چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن علمی آموزشی معلمان ادبیات استان قم از برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان در روز 19 اسفند خبر داد.

چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزی در قم برگزار می‌شود

محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف برگزاری چهارمین المپیاد ادبی دانش‌آموزان اظهار داشت: المپیاد ادبی دانش‌آموزان امسال برای چهارمین سال در سطح مدارس استان قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش شده در این دوره از برگزاری المپیاد، گستره دانش‌آموزانی که امکان شرکت در این المپیاد دارند، افزایش پیدا کند.

دبیر انجمن علمی آموزشی معلمان ادبیات استان قم ابراز داشت: در دوره‌های قبل این المپیاد مخصوص دانش‌آموزان پنجم ابتدایی و دوره راهنمایی برگزار می‌شد اما امسال دانش‌آموزان دوم دبیرستان نیز می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این آزمون اضافه کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان قم با برگزاری این المپیادها تلاش می‌کند استعدادهای برتر ادبی در میان دانش‌آموزان را کشف و به جامعه معرفی کند.

ابراهیم‌زاده افزود: این دانش‌آموزان با شرکت در این المپیادها غالبا به استعداد خود در زمینه ادبیات فارسی پی برده و این رشته را به طور جدی‌تر ادامه می‌دهند.

دبیر انجمن علمی آموزشی معلمان ادبیات استان قم ادامه داد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این المپیادها بهبود کیفیت آموزش ادبیات فارسی در مدارس است.

وی با اشاره به اهمیت درس ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: این درس مستقیما با هویت ملی ما رابطه دارد از این رو اهمیت به درس‌های علوم پایه نباید مانع از توجه کافی به درس ادبیات فارسی شود.

ابراهیم‌زاده ابراز داشت: از 40 نفر دانش‌آموزی که در این المپیاد نمره بالایی کسب کنند، طی همایشی تجلیل خواهد شد.

وی گفت: این المپیاد روز جمعه 19 اسفند با حضور پنج هزار و 600 دانش‌آموز قمی در 22 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

دبیر انجمن علمی آموزشی معلمان ادبیات استان قم ادامه داد: در این آزمون دانش‌آموزان باید به 50 سئوال چهار گزینه‌ای در موضوعات واژه‌شناسی، درک مطلب، دانش‌های زبان فارسی و تاریخ ادبیات پاسخ دهند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول