اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد

صدور مجوز برخی کتاب‌های ادبیات برای ناشران ‌اصفهانی از تهران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان گفت: صدور مجوز برخی کتاب‌های ادبیات برای ناشران استان از تهران روند این فرآیند را طولانی و سخت کرده است.

صدور مجوز برخی کتاب‌های ادبیات برای ناشران ‌اصفهانی از تهران

مهرانگیز بیدمشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: افزایش قیمت دلار بی‌تأثیر در گران شدن قیمت کاغذ نبوده و این افزایش‌ها منجر به پرهزینه شدن چاپ یک کتاب می‌شود.

وی ادامه داد: برای چاپ یک کتاب بارها از روی مطالب برای اصلاح و ویراش چاپ می‌شود که همین در هزینه‌ها اثر دارد، اما نمی‌توان به هیچ طریقی این افزایش‌ها را در قیمت کتاب مؤثر دانست.

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان با بیان اینکه یارانه کاغذ برداشته شده است، تصریح کرد: وجود نمایشگاه‌های کتاب و اینکه بتوان 40 درصد به مردم تخفیف داد، بسیار خوب است، اما با صرف هزینه‌های بسیار برای چاپ یک کتاب چندان برای ناشران به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه ناشران استان اصفهان هم مشکلاتی مانند ناشران کل کشور دارند، اضافه کرد: علاوه بر مسائل و مشکلات کلی، ناشران استان اصفهان در مورد اینکه باید برای گرفتن مجوز برخی از کتاب‌ها از جمله کتاب‌های ادبیات و ادبیات جنگ از طریق ارشاد استان تهران اقدام کنند، طولانی‌تر شدن فرآیند کسب مجوز برای آنها سخت است. 

بیدمشکی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی برای تمامی مشاغل وجود دارد، تأکید کرد: در مورد کتاب و ناشران مشکلات اقتصادی به دست مسئولین دولتی و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات آنها قابل برطرف شدن است.

وی با اشاره به اینکه انجمن صنفی ناشران در استان اصفهان تازه تأسیس است، تأکید کرد: به دنبال این هستیم تا بسترهای مناسبی را برای ارتقاء سطح کیفی و کمی نشر در استان اصفهان به وجود آوریم.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول