اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت

انجمن ادبی ناورد در البرز آغاز به کار کرد‌

خبرگزاری فارس: جمعی از نویسندگان و اهل قلم ولایت‌مدار و انقلابی استان البرز با هدف ترویج روحیه ایثار و شهادت در میان نسل جوان، انجمن ادبی ناورد را راه‌اندازی کردند.

انجمن ادبی ناورد در البرز آغاز به کار کرد‌
فاطمه دهقان دبیر این انجمن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب بارها تاکید فرمودند که حفظ آرمان‌های شهدا کم‌تر شهادت نیست و تحقق این رهنمود ارزشمند ولی امر مسلمین نیازمند عزم ملی و همگانی دارد.
‌دهقان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب تاکید کرد: برای پاسخگویی به تهدیدهای دشمنان باید از زبان و ادبیاتی استفاده کرد که ضمن توانمندی جذب نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، بتواند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کند.
وی تصریح کرد: به طور قطع زبان هنر یکی از بهترین راهکارها برای انتقال مفاهیم فرهنگی به نسل جوان است و بر همین اساس جمعی از نویسندگان و اهل قلم ولایی استان البرز ایده تشکیل یک انجمن ادبی فعال در حوزه دفاع مقدس با هدف ترویج اندیشه ایثار و شهادت را عملی کردند.
به گفته نویسنده چند‌ کتاب و کار ادبی در حوزه جنگ تحمیلی این انجمن برنامه‌های ویژه فرهنگی برای جذب نسل جوان به ادبیات دفاع مقدس دارد که در آینده نزدیک آنها را عملیاتی خواهند کرد.
 
هر چه داریم از شهدا و امام شهیدان داریم

 
دهقانی با بیان اینکه اگر تلاش و ایثار شهیدان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین هدایت‌های مدبرانه بنیانگذار کبیر انقلاب و پس از ایشان بصیرت و هوشمندی رهبری عظیم‌الشان انقلاب نبود، طوفان‌های سهمگین کشتی انقلاب را نابود می‌کردند، گفت: برای اینکه بتوانیم اهداف عالی اسلام و انقلاب را تحقق بخشیده و همچون الگویی برای کشورهای مستقل و آزادی‌خواه باشیم، باید از زبان هنر برای انتقال پیام شهدا و امام شهیدان استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: ما هر چه داریم از شهدا و امام شهیدان داریم و تلاش در این حوزه در حقیقت انجام دینی است که به شهدا و ایثارگران داشته و از سوی دیگر نسل‌های جوان را با این شیوه می‌توانیم بیش از گذشته روحیه و افکار نسل‌های نخست انقلاب آشنا کنیم.
 
پاسخ به سئوالات جوانان با زبان هنر

 
این فعال فرهنگی در پایان به برخی سئوالات و شبهات نسل جوان اشاره کرد و گفت: ارائه پاسخ این سئوالات با زبان هنر، ضمن رفع شبهات جوانان و نوجوانان موجب خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد.
دهقان در پایان متذکر شد: انجمن ادبی ناورد آماده عضو‌گیری از میان جوانان علاقه‌مند به ادبیات دفاع مقدس است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول