اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کبودراهنگ خبر داد

حضور شاعران قم و زنجان در نخستین عصر شعر شهر گل‌تپه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ گفت: شاعران انجمن ادبی شهریار شهرهای قم و زنجان در نخستین عصر شعر رضوی شهر گل‌تپه از توابع کبودراهنگ حضور می‌یابند.

حضور شاعران قم و زنجان در نخستین عصر شعر شهر گل‌تپه

سهیلا اسدزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: با توجه به هفته فرهنگ رضوی و برنامه‌های مختلفی که در سراسر کشور برگزار می‌شود، شهرستان کبودراهنگ نیز برنامه‌های متنوعی را در این زمینه دارد.

وی با اشاره برگزاری عصر شعر رضوی در شهر گل‌تپه تصریح کرد: مراسم عصر شعر رضوی 17 عصر در شهر گل‌تپه برگزار می‌شود که این برای نخستین بار است در این شهر چنین برنامه‌ای اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر فعالیت‌های فرهنگی در مرکز شهرستان برگزار می‌شد، به همین علت سعی کردیم که برخی برنامه‌ها در شهرها اجرا شود.

وی بیان داشت: در این عصر شعر علاوه بر شاعران شهرستان کبودراهنگ، شاعران شهرستان‌های بهار و فامنین و همچنین "انجمن ادبی شهریار" شهرهای قم و زنجان نیز حضور می‌یابند.

اسدزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عصر شعر با لهجه کبودراهنگ که ترک زبان هستند، جذابیت خاصی دارد، شاعران قم و زنجان نیز همواره در آن حضور می‌یابند و در این دوره نیز از آنها دعوت رسمی شد.

وی اضافه کرد: اجرای تئاتر خیابانی در کبودراهنگ و گل‌تپه در سه نوبت با مضمون هفته فرهنگ رضوی و نمایش فیلم با محوریت هفته رضوی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان کبودراهنگ است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کبودراهنگ بر لزوم احیای فرهنگ رضوی تأکید کرد و گفت: احیای فرهنگ رضوی، احیای ارزش‌های دینی است چرا که احیای بهترین مباحث فرهنگی است که از تأثیرگذاری بالایی نیز برخوردار است.

وی در پایان اذعان داشت: تمام افتخار ما ایرانیان وجود مبارک امام رضا(ع) در کشور است و ما برای حفظ این داشته ارزشمند باید فرهنگ و میراث ائمه را احیا کنیم و برای حفظ آن هر ساله باید بر برنامه‌های فرهنگی تأکید کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول