اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان:

دور جدید فعالیت‌های انجمن ادبی صبا کاشان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان، از دور جدید فعالیت‌های انجمن ادبی صبا کاشان خبر داد.

دور جدید فعالیت‌های انجمن ادبی صبا کاشان آغاز شد

عبدالرضا مدرس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد: با تشکیل جلسه هیئت‌مدیره و حضور اعضای انجمن ادبی صبا و مسئولان دیگر انجمن‌های ادبی کاشان دوره تازه فعالیت انجمن ادبی صبای کاشان آغاز شد.

وی افزود: در جلسه هیئت‌ مدیره و اعضای انجمن ادبی صبا با حضور استادان حسن عاطفی، علی شریف، عباس حداد و عباس بهنیا از اعضای پیشکسوت این انجمن و همچنین آقایان علوی‌نیا، محمود شریفی، جعفر رسول‌زاده و جواد امینی برگزار شد تصمیم گرفته شد فعالیت‌های انجمن ادبی صبا که در دهه اخیر به شکل ادغام با انجمن ادبی دیگری برگزار می‌شد از این پس به صورت مستقل برگزار شود.

به گفته وی در این نشست، علی شریف، حسن عاطفی و عباس بهنیا به عنوان اعضای هیئت‌ مدیره انجمن و محمود شریفی نیز به عنوان دبیر انجمن ادبی صبا انتخاب و معرفی شدند.

مدیرعامل کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان یادآور شد: انجمن ادبی صبا از روزگار شاعر نامی دوره قاجار فتحعلی خان صبا در کاشان فعالیت داشته است و در این دو قرن منشأ خدمات بسیاری در پرورش استعدادهای شاعران جوان این دیار بوده است.

مدرس‌زاده همچنین بیان کرد: استادان حسینعلی و محمود منشی به همراه حجت‌الاسلام علامه فیض، مصطفی فیضی کاشانی و علی شریف مسئولان انجمن ادبی صبا در مدت اخیر بوده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان از پایگاه‌های عمده شعر و شاعری در 400 سال گذشته بوده چنان‌که تعداد شاعران کاشان در دوره صفویه از شاعران پایتخت، یعنی اصفهان بیشتر است.

وی افزود: در آستانه انقلاب اسلامی، انجمن ادبی صبا را از روزگار پهلوی اول در خود داشت و استادان بزرگ حسینعلی و محمود منشی از قصید‌ه‌سرایان نامی نماد ارزشمندی‌های این انجمن به حساب می‌رفتند.

این استاد برجسته ادبیات دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان نیز پرداخت و گفت: کانون نشر فرهنگ اسلامی کاشان از شروع تأسیس تا‌کنون با انجمن‌ها و محافل ادبی دیگر کاشان ارتباط و همکاری فرهنگی داشته که می‌توان به انجمن‌های ادبی صبا، انجمن ادبی سمن(تأسیس 1366)، انجمن ادبی کلیم کاشانی (تأسیس 1374) و انجمن شعر مذهبی کاشان تأسیس(1376) اشاره کرد. 

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول