اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن فرهنگی ادبی پزشکان حکیم شفای اصفهان:

کنارگیری مردم از ورزش و هنر سبب ناهنجاری روحی شده است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن فرهنگی ادبی پزشکان حکیم شفای اصفهان گفت: به دلیل اینکه مردم از ورزش و هنر کناره‌ گرفته‌اند و خود را در چمبره کار یا زندگی روزمره قرار دارند این عامل سبب مصرف زیاد داروهای روان‌گردان و آمار بالای قتل‌های خانگی ایران نسبت به کشورهای دیگر شده است.

کنارگیری مردم از ورزش و هنر سبب ناهنجاری روحی شده است

مجتبی خلیقی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: این انجمن که از سال گذشته به منظور ارتقای وضعیت هنری پزشکان و راهی برای رفع خستگی و آرامش فکری پزشکان است که همیشه با استرس روبرو هستند.

وی ادامه داد: کمتر پزشکی در کنار حرفه خود فرصت پرداخت به هنر را دارد به گونه‌ای که در زمان حاضر تعداد پزشکان شاعر و اهل موسیقی بسیار کم است.

دبیر انجمن فرهنگی ادبی پزشکان حکیم شفای اصفهان به وضعیت سخت، مرزبندی‌ها و مشکلاتی کاری هنرمندان اشاره کرد و افزود: در صورتی که برای یک چاپ کتاب سال‌ها طول می‌کشد بنابراین به صرفه نیست که پزشکان به هنر به دید حرفه‌ای بنگرند بلکه در حد یک تفریح و سرگرمی که از فضای استرس دور شوند، بیشتر توصیه می‌شود.

وی، هنر را همچون ورزش که برای سلامتی عامه مردم جامعه توصیه می‌شود، غذای روح و سلامتی روان دانست گفت: در جامعه کنونی که آمار افسردگی و قتل خانگی و مصرف داروهای روان‌گردان به نسبت زیاد شده است، آحاد جامعه و پزشکان که جز لاینفک این کشور هستند باید هنر و ورزش کردن را در زندگی خود وارد سازند.

خلیقی‌نژاد ، برگزاری شب شعر برای پزشکان و دعوت از شعرای معروف اصفهان و کشور و ایجاد بستری مناسب برای پزشکان شاعر را مکانی برای استراحت و تفریح این قشر از افراد جامعه معرفی کرد و تاکید کرد:  در این مراسم علاوه بر ایجاد محفل شعر به موسیقی سنتی هم پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور تمام پزشکان در مراسم شب شعر آزاد است، اضافه کرد: در حال حاضر بیشتر پزشکان شخصیت خود را محصور به یک بعد و سطح کردند و کمتر سعی می‌کنند که علاوه بر پزشکی به هنر، ورزش یا دیگر حرفه‌ها بپردازند.

دبیر انجمن فرهنگی ادبی پزشکان حکیم شفای اصفهان شرایط جامعه را متشنج و مضطرب خواند و ادامه داد: به دلیل اینکه مردم از ورزش و هنر کناره‌ گرفته‌اند و خود را در چمبره کار یا زندگی روزمره قرار دارند این عامل سبب مصرف زیاد داروهای روان‌گردان و آمار بالای قتل‌های خانگی ایران نسبت به کشورهای دیگر شده است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول