اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه:

رشد انگل‌گونه برخی موسیقی‌ها دل همه را آزرده کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه گفت: رشد قارچ‌گونه و انگلی برخی موسیقی‌های بی‌پایه و اساس با ادبیات مبتذل دل همه به خصوص هنرمندان را به درد آورده است.

رشد انگل‌گونه برخی موسیقی‌ها دل همه را آزرده کرده است

شهاب متقی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: نگاه جدید و مسئولانه به موسیقی سنتی، ایرانی و مقامی کرمانشاهی قرار دادن موسیقی درست و سالم به جامعه و خصوصا جوانان است.

متقی‌فر تصریح کرد: موسیقی واقعی و اصیل هنری کرمانشاه آسیب دیده و مهجور مانده است.

وی علت این آسیب‌دیدگی موسیقی را بیش از حد سم‌پاشی کردن موسیقی عنوان کرد و گفت: پاستوریزه کردن بیش از حد به موسیقی ارزشمند کرمانشاه نیز آسیب رسانده است و باعث رشد قارچ‌گونه و انگلی موسیقی در استان شده است.

 وی افزود: باید بپذیریم که این اتفاق در موسیقی کرمانشاه افتاده است که با همت مسئولان قابل حل و فصل است.

رئیس انجمن موسیقی کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر موسیقی فاخر را به جامعه ارائه کنیم  موسیقی‌های مبتذل خود‌به‌خود از گردونه خارج می‌شوند زیرا این نوع موسیقی اصل و ریشه ندارند‌.

وی با بیان اینکه رشد انگل‌گونه موسیقی‌های بی‌ارزش و مبتذل به خاطر این است که جوان و جامعه ما موسیقی فاخر و اصیل را نمی‌شنود‌، تاکید کرد: باید این فرصت فراهم شود تا جوانان ما بتوانند از موسیقی  اصیل و فاخر بهره ببرند و با موسیقی مملکت خود آشنا شوند.

متقی‌فر با اشاره به ادبیات مبتذل و نامناسب در برخی از موسیقی‌ها، تصریح کرد: این ادبیات دل خیلی‌ها را به درد آورده و خانواده‌ها را نگران کرده است‌. ساختار متزلزل و بی‌پایه و اساس این نوع موسیقی‌ها هنرمندان را نیز نگران و این مسئله به دغدغه‌ای برای همه تبدیل شده است.

متقی‌فر موسیقی در کرمانشاه را یک گنجینه دانست و گفت: در هر گوشه از خاک این استان یک جواهر از موسیقی نهفته است و چه جوانانی که بی‌نام و نشان در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند که وظیفه انجمن موسیقی است که این جوانان را شناسایی کند تا به خانه خودشان یعنی انجمن موسیقی بیایند و در آنجا فعالیت کنند.

وی با اشاره به پتانسیل فوق‌العاده موسیقی استان گفت: شاید مدتی به دلایلی در موسیقی کرمانشاه وقفه‌هایی پیش آمد اما این مسئله باعث نابودی ارزش‌های موسیقی کرمانشاه نمی‌شود و لذا باید با یک سازماندهی و ساماندهی مجدد قابلیت‌های موسیقی را در کرمانشاه به اوج برسانیم.

رئیس انجمن موسیقی استان کرمانشاه اظهار کرد: لیاقت و شایستگی و قابلیت خوب در بچه‌های موسیقی استان وجود دارد که به جایگاه اصلی خود در موسیقی برسند اما احساس می‌شود آن حمایت که باید باشد، نبوده و کمرنگ شده است و باعث سرخوردگی جوانان در این عرصه شده است.

وی تصریح کرد: انجمن موسیقی باید با فراهم کردن بستر درست موسیقی به رسالت خود عمل کند تا شاهد رشد موسیقی در استان باشیم.

متقی‌فر در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است خلأهای موسیقی را با ارائه موسیقی فاخر، اخلاقی و شرعی پر و شنونده‌ها را اغنا کنیم‌.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول