اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ادبی حکیم ابوالقاسم فردوسی دورود خبر داد

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ادبیات فولکلور در دورود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ادبی حکیم ابوالقاسم فردوسی دورود گفت: کارگاه آموزشی با موضوع ادبیات فولکلور در انجمن ادبی حکیم ابوالقاسم فردوسی شهرستان دورود هفته‌ای یک بار برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع ادبیات فولکلور در دورود

محسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دورود گفت: کارگاه آموزشی انجمن ادبی حکیم فردوسی با موضوع ادبیات فولکلور در انجمن ادبی حکیم ابوالقاسم فردوسی شهرستان دورود در محل فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در مورد ادبیات فولکلور اظهار داشت: توده شناسی (فولکلور، دانش عوام) شاخه‌ای از مردم شناسی است که عبارتند ازعلم به آداب و رسوم، بازی‌ها و سرگرمی‌ها، قصه‌ها، داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها، چیستان‌ها، ترانه‌ها و سرودها، تصنیف‌های شادی و عزای یک قوم و ملت که زبان به زبان و دهان به دهان از نسلی به نسل دیگر می‌رسد و بررسی دقیق آنها بسیاری از نکات تاریک و مبهم زندگی و معیشت، اخلاق و عادات، عواطف و احساسات و طرز تفکر و اندیشه و به طور خلاصه خصائص روحی و ملی آن قوم و ملت را آشکار می‌سازد.

رئیس انجمن ادبی حکیم ابوالقاسم فردوسی دورود گفت: ادبیات فولکلور شامل دو بخش آداب و رسوم و ادبیات شفاهی است که ادبیات شفاهی در ارتباط با رقص‌ها و آئین‌ها، لالایی‌ها و قصه‌ها به بحث می‌پردازد.

حسینی افزود: ضرب‌المثل‌های فارسی، قصه‌ها و افسانه‌های فارسی، ترانه‌های ملی و عامیانه بخش‌هایی از ادبیات فولکلور هستند.

وی افزود: با وجودی که لرستان از لحاظ قدمت از جاهای دیگر کهن‌تر است، ادبیات فولکلور ما باید قدمت بیشتری داشته باشد، اما کم توجهی محققان به فولکلور باعث شده که این ادبیات محجور واقع شود و منابع مکتوبی که مرجع باشند، یا وجود ندارد، یا نایاب هستند.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول