اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای تشکیل استان تاکنون

36 پروژه اکتشافی در بخش معدن خراسان جنوبی انجام شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تشکیل استان تاکنون 36 پروژه اکتشافی در بخش معدن انجام شده است.

36 پروژه اکتشافی در بخش معدن خراسان جنوبی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدهادی اشراقی پیش از ظهر امروز در جمع معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: با توجه به اهداف سند چشم‌انداز توسعه بخش صنعت و معدن به دنبال ارتقای جایگاه استان در سطح ملی و افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه هستیم.

وی به مهم‌ترین مزایای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: وجود ذخایر معدنی غنی و نواحی صنعتی، بالا بودن سهم جوانان در ترکیب جمعیتی استان و امکانات خدادادی مانند انرژی‌های باد و خورشید از جمله نقاط مثبت استان برای جذب سرمایه‌گذار است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یکی از کمبودهای مشهود در استان را نبود شبکه‌های حمل و نقل عنوان کرد و افزود: رفع این نقیصه در برنامه‌های پیش‌بینی شده وجود دارد.

اشراقی توسعه صنعتی و معدنی استان، وجود عزم ملی برای تحقق این هدف، مجاورت با کشور افغانستان و امنیت بالا در منطقه را استراتژی مهم توسعه بخش صنعت و معدن استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: قبل از دولت نهم 142 فقره جواز تاسیس در استان صادر شده، این در حالی است که این رقم در حال حاضر در استان به 987 فقره جواز تاسیس سرمایه‌گذاری در حوزه‌ پروژه‌های عمرانی رسیده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از ابتدای تاسیس استان تاکنون 36 پروژه عمرانی اکتشافی معدن در سطح استان با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان داشتیم.

اشراقی به نتایج اکتشافات صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی ذخایر فلزی قابل قبول در اکتشافات معدن مس یکی از پروژه‌های شاخص است که واگذار شده و این پروژه در حال حاضر مرحله طراحی کارخانه را می‌گذراند.

وی از اکتشاف آهن در پیشه نهبندان خبر داد و افزود: این پروژه نیز در استان در حال واگذاری است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اکتشاف معدن مس در منطقه مسگران یک و دو خبر داد و یادآور شد: این پروژه معدنی در مراحل اکتشافات تکمیلی قرار دارد.

اشراقی با بیان اینکه در استان معدن فلزی با پروانه بهره‌برداری از ابتدای انقلاب تاکنون نداشتیم، تصریح کرد: در استان فقط معدن قلعه‌زری را داریم که پروانه آن مربوط به قبل از انقلاب است.

وی ادامه داد: در دولت نهم با خدمات صورت گرفته حداقل شش پرونده معدنی قابل قبول پروانه بهره‌برداری و مجوز دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول