اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

استخراج مواد معدنی آذربایجان‌غربی پایین‌تر از حد استاندارد است

خبرگزاری فارس: معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: استخراج مواد معدنی آذربایجان‌غربی بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام نمی‌گیرد و پایین‌تر از حد استاندارد است.

استخراج مواد معدنی آذربایجان‌غربی پایین‌تر از حد استاندارد است

اکبر طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در سال‌های اخیر تقاضا برای دریافت پروانه‌های اکتشاف مواد معدنی به ویژه مواد معدنی فلزی افزایش چشمگیری دارد.

وی تصریح کرد: این امر بیانگر افزایش علاقمندی به سرمایه‌‌گذاری در معادن فلزی که بیشترین انتقال سرمایه‌گذاری را به دلیل ایجاد واحدهای فرآوری به دنبال دارند، است.

طاهری افزود: با این همه تلاش، استخراج مواد معدنی تا به حال در خور مقایسه با میزان و تنوع ذخایر مکشوفه نیست.

وی خاطرنشان کرد: برابر استانداردهای بین‌المللی باید سالانه 12 میلیون تن استخراج مواد معدنی از استان داشته باشیم اما این امر در استان تحقق نمی‌یابد.

طاهری با اشاره به دلایل این امر، گفت: ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی مواد معدنی به موازات توسعه فعالیت‌های اکتشافی و بهره‌برداری از معادن استان راه حل موثر در این زمینه است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای معادن غنی باریت است، اظهار داشت: کل باریت استخراجی استان آذربایجان‌غربی از شهرستان مهاباد انجام می‌شود.

معاون امور معدن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از مناطق مستعد کشور است و منطقه جنوب استان به لحاظ وجود سنگ‌های تزئینی نسبت به مرکز و شمال استان از استعداد بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: آذربایجان‌غربی از لحاظ تولید باریت بالاترین رتبه را در کشور دارد.

طاهری افزود: با توجه به اینکه بخش معدن می‌تواند صنایع معدنی را به دنبال داشته باشد، از این رو می‌تواند هم از نظر اشتغال‌زایی و هم از نظر سرمایه‌گذاری رونق خاصی به استان دهد.

وی خاطرنشان کرد: سه واحد فرآوری باریت در مهاباد در حال احداث و یک واحد دیگر نیز در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول