اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

یک میلیارد تن ذخایر معدنی در آذربایجان غربی شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: یک میلیارد و 250 میلیون تن ذخایر معدنی در آذربایجان‌غربی شناسایی شده است.

یک میلیارد تن ذخایر معدنی در آذربایجان غربی شناسایی شده است

اکبر طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تاکنون 40 درصد از سطح استان برای اکتشاف مواد معدنی واگذار شده است اما تنها در پنج درصد از سطح واگذار شده عملیات اکتشافی صورت گرفته است.

معاون امور معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی ذخایر معدنی استان، تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و 250 میلیون تن ذخایر معدنی در 49 نوع از 68 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور در استان آذربایجان‌غربی است که 38 نوع آن‌ها در مرحله بهره‌برداری و 12 نوع آن‌ها در حال اکتشاف است.

وی با بیان اینکه سنگ‌های تزئینی معادن استان عمدتاً به صورت خام از استان خارج می‌شوند، تصریح کرد: 80 درصد سنگ‌های تزئینی استخراجی همراه با کانی‌ صنعتی به صورت خام از استان خارج می‌شوند.

طاهری با بیان اینکه در وضعیت فعلی، معادن استان عملاً در اقتصاد استان تأثیر زیادی ندارند، خاطرنشان کرد: از ارزش افزوده حاصل از سنگ‌های معدنی بی‌بهره و کم‌نصیب هستیم.

وی بر ایجاد زیرساخت‌های معدنی در استان تاکید کرد و گفت: ایجاد راه ارتباطی معادن، ایجاد نمایندگی صندوق بیمه، تهیه نقشه زمین‌شناسی، پروژه مطالعاتی مکان‌یابی از اقداماتی است که در راستای بهبود وضعیت فعلی باید انجام گیرد.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول