اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/فارس گزارش می‌دهد/

آبگرم معدنی فردوس زیبای خفته در خاموشی

خبرگزاری فارس: آبگرم فردوس با بیش از 200 سال سابقه تاریخی در نزدیکی فردوس واقع شده و در واقع زیبای خفته در خاموشی است ولی مسیر ورودی این منطقه از روشنایی کافی برخوردار نیست.

آبگرم معدنی فردوس زیبای خفته در خاموشی

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، از سال 1345 هلال احمر یا همان شیر و خورشید سابق تولیت آبگرم معدنی فردوس را عهده‌دار شد و با توجه به آزمایشات انجام شده آب این مجموعه برای امراض جلدی و کبدی، دردهای مفصلی، اتصاع عروق، پیشگیری از رسوب سنگ در کلیه، بیماری‌های رماتیسمی، دردهای مفصلی و عصبی، افزایش دامنه حرکتی اندام‌ها، بهبود دردهای ناحیه ستون فقرات و دیسک کمر مفید بوده و همه ساله بر تعداد مراجعان آن افزوده می‌شود.

مجموعه آبگرم معدنی فردوس یکی از جاذبه‌های طبیعی شرق کشور است و همه روزه پذیرای جمع زیادی از مردم ایران اسلامی است و این مجموعه سالم‌ترین و بهترین مکان تفریحی منطقه نیز محسوب می‌شود و در سفر هیئت دولت به استان خراسان جنوبی آبگرم معدنی فردوس به عنوان منطقه نمونه گردشگری شرق کشور مصوب شد.

استخر آب درمانی، وان‌های خصوصی، سوئیت‌های اقامتی با تمام امکانات، اتاق‌های ارزان‌قیمت، رستوران، شهربازی و فضاهای ورزشی و تفریحی از جمله امکانات مجموعه آبگرم معدنی شهرستان فردوس است.

مسیر ورودی به آبگرم معدنی فردوس ترسناک و حادثه‌خیز است

یکی از مسافران که مجموعه آبگرم معدنی را برای اقامت شبانه خود انتخاب کرده بود در این ارتباط به خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: آبگرم معدنی فردوس یکی از مناطق نمونه گردشگری در سطح استان است که مسئولان باید توجه بیشتری به این مجموعه داشته باشند.

علیرضا امیری گفت: امکانات و فضای مجموعه آبگرم معدنی فردوس بسیار مطلوب و نسبت به بسیاری از مناطق گردشگری از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی افزود: به سبب تاریک و ترسناک بودن محور ورودی مجموعه آبگرم معدنی فردوس بسیاری از مسافران از تردد شبانه به این مسیر خودداری می‌کنند چرا که علاوه بر حادثه‌خیز بودن سبب خوف و هراس مسافران نیز می‌شود.

امیری وجود سوئیت‌های اقامتی، شهربازی کودکان، استخر و رستوران را از جمله امکانات مجموعه آبگرم معدنی فردوس عنوان و تصریح کرد: برای برخورداری بیشتر مسافران از این مجموعه بی‌نظیر لازم است تا روشنایی محور ورودی تامین شود.

تاریکی محور ورودی سبب محو جاذبه‌های شبانه آبگرم شده است

یکی از زائران امام رضا(ع) که برای آب‌درمانی به مجموعه آبگرم معدنی فردوس مراجعه کرده بود نیز به افزایش امکانات این مجموعه در سال جاری اشاره کرد و گفت: هر ساله برای زیارت مرقد علی‌بن موسی‌الرضا(ع) عازم مشهد مقدس می‌شویم و تاکنون بارها در آبگرم معدنی فردوس اقامت کرده‌ایم.

حسین صاحبی افزود: آبگرم معدنی فردوس رو به رشد است و هر ساله امکانات رفاهی این مجموعه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر و بهتر می‌شود بنابراین لازم است تا برای معرفی و برخورداری بیشتر مسافران از این منطقه گردشگری و توریستی، روشنایی مسیر ورودی آن نیز تامین شود.

وی تاریکی محور ورودی به آبگرم معدنی فردوس را سبب محو جاذبه‌های گردشگری این منطقه دانست و تصریح کرد: بسیاری از مسافران و زائران به سبب تاریکی محور ورودی از تردد شبانه و اقامت در این منطقه نمونه خودداری می‌کنند.

تاریکی پرترددترین منطقه نمونه گردشگری استان را فراگرفته است

مدیرعامل مجتمع آب‌درمانی شهرستان فردوس گفت: با گذشت بیش دو سال از احداث مسیر ورودی به مجموعه آبگرم معدنی فردوس این محور به عنوان پرترددترین منطقه نمونه گردشگری استان همچنان در تاریکی به سر می‌برد.

حسین اکبری افزود: آبگرم معدنی فردوس جزء مهم‌ترین مناطق گردشگری شرق کشور به شمار می‌رود و بیشتر مسافران و زائران علی بن موسی الرضا(ع) این مکان را برای آب‌درمانی، تفریح و اقامت شبانه انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: تاریکی مفرط محور ورودی آبگرم معدنی سبب بروز حوادث و همچنین نارضایتی مسافران و مراجعان شده است.

مدیرعامل مجتمع آب‌درمانی فردوس طول مسیر ورودی به آبگرم معدنی را یک‌هزار و 800 متر اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون مکاتبات زیادی با اداره راه و شهرسازی شهرستان انجام و مقرر شده است تا در آینده نزدیک برای احداث آیلند و تامین روشنایی مسیر اقدام شود.

اکبری با اشاره به همکاری فرمانداری، میراث فرهنگی و هلال احمر شهرستان فردوس گفت: مجموعه آبگرم معدنی فردوس تنها متعلق به هلال احمر نیست بلکه به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری آبروی استان خراسان جنوبی محسوب و هر اندازه امکانات بیشتری به این مجموعه اختصاص داده شود سبب خدمت و جلب رضایت زائران و مسافران می‌شود.

وی افزود: در سال 89 با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فردوس روشنایی سه‌راهی آبگرم تامین و هزینه آن نیز توسط میراث فرهنگی و هلال احمر پرداخت شد و در حال حاضر نیز هزینه برق این سه‌راهی توسط آبگرم معدنی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل مجتمع آب‌درمانی فردوس با اشاره به تاکید فرماندار این شهرستان مبنی بر تامین روشنایی محور ورودی به آبگرم معدنی خواستار همکاری ادارات راه و شهرسازی و برق شهرستان فردوس برای تامین روشنایی این مسیر شد.

اکبری تصریح کرد: به طور میانگین ماهیانه بیش از 25 هزار خودرو در مسیر آبگرم معدنی فردوس تردد می‌کنند که در صورت عدم تامین روشنایی بستر بروز حوادث و سوانح در این مسیر بسیار فراهم است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فردوس نیز با اشاره به اینکه تامین روشنایی مسیرها و جاده‌های اصلی به عهده این اداره است، گفت: محور ورودی آبگرم معدنی یک محور فرعی و اختصاصی است و اداره راه هیچ مسئولیتی در قبال تامین روشنایی این محور ندارد.

علی‌اکبر پیشاوری افزود: با توجه به اینکه آبگرم معدنی فردوس به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری مطرح است اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فردوس می‌تواند روشنایی محور ورودی این مجموعه را تامین کند.

وی تصریح کرد: در سال 89 زیرساخت‌ها و آسفالت محور ورودی به آبگرم معدنی فردوس با صرف اعتبار بیش از 300 میلیون تومان توسط اداره راه‌ و ترابری سابق اجرا و محور نیز بازگشایی شد ولی تامین روشنایی محور ورودی به آبگرم از وظایف این اداره نیست.

/گزارش از اعظم جمالی/

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول